Boekentips 📚 Oder: welches Buch liest du gerade?

Hoi Freyja. Dit boek is door Rik Launspach geschreven.

1 „GefĂ€llt mir“
Kleine taaltip voor Emilio

In het Nederlands zeggen we:

2 „GefĂ€llt mir“

Hoi allemaal! Ik zoek een boekje op Niveau A2. Kunnen jullie me misschien helpen? Bedankt!

Hoi Mona,

Bei Amazon findest du auf niederlĂ€ndisch geschriebene Krimi’s auf A2-Niveau, wie “Dood in de grachten” und “De moordenaar van Den Haag” :fearful:

Misschien is dat iets voor je?

Hartelijke groeten uit Denemarken

Hallo Ralf, danke aber die habe ich alle schon durch :wink: Schade dass es so wenig gibt . Vielleicht einen anderen Vorschlag was man mit A2 lesen könnte ? Im September gehts los mit b1​:muscle:t3:

Schönen Urlaub euch und liebe GrĂŒĂŸe

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Mona,

dĂŒrfen es auch Kinder- oder JugenbĂŒcher sein? Dann wirst du hier vielleicht fĂŒndig:

https://forum.nl-ganz-schnell.de/t/niederlaendische-kinderbuecher/

Ansonsten gibt es in den Sommermonaten auch de Vakantiebieb:

https://forum.nl-ganz-schnell.de/t/de-vakantiebieb-gratis-niederlaendische-buecher-lesen-in-den-sommerferien/

Vielleicht ist da etwas dabei fĂŒr dich.

1 „GefĂ€llt mir“

Danke Alex, da ist sicher was dabei ! Liebe GrĂŒĂŸe

1 „GefĂ€llt mir“

@Mona

Hallo Mona,

ich habe leider nicht wirklich einen Plan, was A1 und so genau ist, weil ich nie einen Kurs gemacht habe. Aber mir hat man damals empfohlen, nach dĂŒnneren, aus dem Englischen ĂŒbersetzten Krimis Ausschau zu halten. Meist sind diese Art ĂŒbersetzte BĂŒcher nicht so kompliziert geschrieben, wie BĂŒcher von niederlĂ€ndischen Schriftstellern (das ist sicher nicht allgemeingĂŒltig, aber einen Versuch ist es ja wert
) Ich hab damals keinen Riesenwortschatz gehabt und mich mit Wörterbuch ans Lesen gemacht. Z.B.: Ruth Rendell - De Dief, Tess Gerritsen - Incendo, Val Mcermid - Misdaadkoning

Veel plezier en groetjes!
Gabi

3 „GefĂ€llt mir“

Hoi @estarling Emilian, kon je een beetje begrijpen, wat mijn antwoord was, of zal ik het naar het Nederlands vertalen?

Groetjes
Gabi

Bedankt Gabi, maar dat hoef niet.
Ik wilde je advies over dat onderwerp te weten.
Dus ik heb een vertaler Duits naar Nederlands al gebruikt.
Ik ben het ook met je eens: de thrillers en avonturenromans zijn niet zo ingewikkelde boeken.

1 „GefĂ€llt mir“

@Mona kijk ook maar eens hier:

https://www.eenvoudigcommuniceren.nl/romans/romans-volwassenen/leeslicht

Groetjes,
Rike

2 „GefĂ€llt mir“

Danke je wel!

1 „GefĂ€llt mir“

‘‘Girl’’ door Emma McLaughlin & Nicola Kruis.
Een vertaling na de oorspronkelijke titel: Citizen Girl.
Een licht boekje geschikt om tijdens een reis het te lezen.
Het gaat over een jonge vrouw die niet makkelijk vindt om haar plaats in de samenleving te vinden.
Na de universiteit kreeg ze een baan waarmee ze niet tevreden was. Na eindeloze ruzies met haar bazin verliet ze deze baan. Na enkele maanden van intense onderzoeken kreeg ze een nieuwe baan. Hier kon ze haar vaardigheden echt gebruiken. Maar het leven komt voor met nieuwe uitdagingen. Verder gaat het over principes en keuzen.

Mijn nieuwe boeken:
Tommy Wieringa:

  • Joe Speeboat
  • De heilige Rita, NL of Santa Rita, D
    (telkens in D en NL)
    Roxane van Iperen:
  • ‘t Hooge Nest
    Dat is een waargebeurde verhaal van twee joodse zussen die actief zijn in het verzet in Den Haag en A’dam en in het einde van de oorlog nog worden verraden in hun schuilplaats.
1 „GefĂ€llt mir“

Voor mijn verjaardag enkele maanden geleden heb ik het boek van Herman Koch gekregen, het heet “Zomerhuis met zwembad” maar door de drukte als pensionist ben ik er nog niet aan toegekomen. Het is eveneens in het Duits verschenen, maar voor de forumleden raad ik toch de Nederlanse versie aan.

3 „GefĂ€llt mir“

Dat klinkt echt spannend. Ik geloof dat ik dit boek ga bestellen.

Voor dames schijnt het te spannend te zijn volgens de recensies, dus laat ik me verrassen door jou als je het uitgelezen hebt.

Ik heb het boekje bij Amazon besteld maar dan gezien dat het te laat komt, duurt echt lang. Dan ben ik weer met vakantie. Dus moest ik de order annuleren. Hopelijk ben ik het tot na mijn vakantie niet vergeten. Maar het is op mijn verlanglijstje.

1 „GefĂ€llt mir“

Ik heb pas in :de: een boek voor m’n studie besteld. (Als extra, het was echt heel goedkoop :grin:) De verwachte levertijd
12 tot 30 sept! :scream:

"Lieferung Freitag, 25. Okt. - Mittwoch, 11. Dez." Een beetje erg lang en onbepaald!

2 „GefĂ€llt mir“