Beeldenquiz: Welke foto is niet uit Nederland?

Net heb ik een nieuwe spel uitgevonden. Ik zal jullie nu vijf foto´s tonen en een van de foto´s is niet uit Nederland, maar welke? Wie weet het?

3 „Gefällt mir“

Wat een leuk idee @JohannesH! Wel behoorlijk moelijk! Als ik een gissing mach maken: de tweede foto? :see_no_evil:

2 „Gefällt mir“

Ich finde die Idee auch schön, @JohannesH.

1 „Gefällt mir“

Dat was ook mijn idee. Maar het is wel moeilijk… :scream:

1 „Gefällt mir“

Ik zeg maar nog niks. Durft nog iemand, een gissing te maken?

Ik denk het vierde beeld is uit Duitsland. We zullen wel in de val lopen… :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik zeg de tweede🙄

1 „Gefällt mir“

Lüneburger Heide?

2 „Gefällt mir“

Iets later komt de oplossing. Durft ondertussen nog iemand, een gissing te maken?

1 „Gefällt mir“

Hm, @JohannesH Johannes macht es echt spannend :slight_smile:

Die Lüneburger Heide könnte es sein, vielleicht aber auch in der Provinz Drenthe (da ist auch viel Heidelandschaft), @Centurion. Ich weiß es auch nicht.

Ik ben sceptisch over de bergen :joy: (Grapje, hoor!)

Okay, ich sage jetzt einfach mal, um mitzuraten. Bild 3, @JohannesH :smile:

En hier is tenslotte de oplossing. Enkele van jullie zijn in de val gelopen, alleen maar Gerd heeft gelijk.

  1. Terneuzen, Zeeland
  2. Brunssummerheide, Limburg
  3. Stippelberg, Noord-Brabant
  4. Messestadt Riem, München
  5. Gemaal Lovink, Flevoland
4 „Gefällt mir“

Heeft iemand zin, een nieuwe beeldenquiz te beginnen?

1 „Gefällt mir“

Één van deze beeldjes is niet uit Nederland :innocent:

3 „Gefällt mir“

Beeld 3 uit Denemarken?

1 „Gefällt mir“

Ik dacht ook, dat beeld 3 niet uit Nederland is, omdat de veer “Princess of Norway” heet en ik denk, dat er geen rechtstreekse veerroute van Nederland naar Norwegen bestaat. Maar misschien is dat maar een truc? Het zou te makkelijk zijn als beeld 3 de oplossing is.

1 „Gefällt mir“

Haha… truc, hé! Ik ken de Princess of Norway :smiley: … of mag ik zeggen: Princess Seaway? :smiley: Foto tussen 2007 en 2011 genomen? :innocent: Wauw, Gerd! Wat wilde je ons daar op een dwaalweg brengen! Heel goed! :wink:

Ik doe een poging en zeg: beeld 2

1 „Gefällt mir“

@Centurion @JohannesH Hihihihihi… :grin:

@GoodbyeRoutine Het beeldje 3 is inderdaad van 2010 :slight_smile: .
…maar niet in Denemarken…

1 „Gefällt mir“