Beeldenquiz: Welke foto is niet uit Nederland?

Nee, IJmuiden, toch?

1 „Gefällt mir“

Beeld 2 kan misschien in Noord-Duitsland in de buurt van de Noordzeekust of Oostzeekust zijn vanwegen de gebouwen, die typisch voor havensteden in dit streek blijken. Maar aan de andere kant ziet het hoge gebouw aan de rechte kant vrij “Nederlands” uit.

3 „Gefällt mir“

Jullie zijn echt goed! Maaaaaaar… :grin:

2 „Gefällt mir“

Am Ende ist es einfach kein niederländischer Sonnenuntergang… :joy:

2 „Gefällt mir“

Es ist ja auch ein Sonnenaufgang… :relaxed: (und orange)

1 „Gefällt mir“

Ik zou echt verbaasd zijn als beeld 5 niet in Nederland zou zijn.

1 „Gefällt mir“

De naam van deze haven klinkt in elk geval Nederlands… :sunglasses:

1 „Gefällt mir“

Aha, als de naam Nederlands klinkt hoeft die niet in Nederland te zijn. Maar ik denk dat beeld 5 nochthans uit Nederland is.

1 „Gefällt mir“

IJmuiden klinkt ook Nederlands.
Allez, beeld 5 is niet IJmuiden…

Wat denken jullie over 1 en 4 ? :innocent:

Ik denk dat beeld 1 of beeld 4 niet in Nederland is. Maar als beeld 4 toch in Nederland is, dan niet aan zee, maar aan een meer of misschien het IJsselmeer.

1 „Gefällt mir“

IJs in een sluis, maar het is niet IJsland.
Zonsopgang, maar het is geen eiland.
Meer is goed :thumbsup:

So, bis zur Auflösung lasse ich Euch noch ein wenig Bedenkzeit.
Schaut nochmal genau hin und lasst Euch von meinen Kommentaren (nicht) ins Bockshorn jagen :innocent:
Morgen kommt der Trommelwirbel :slight_smile:

Und nochmal, Ihr seid wirklich gut :thumbsup:

1 „Gefällt mir“

Daran habe ich auch gedacht., Jessi @GoodbyeRoutine

Bild 3: Ijmuiden, Nederland

1 „Gefällt mir“

Das war auch mein Gedanke, @JohannesH.

(Schleswig Holtstein)

Ich sage auch Bild 2, @Gerd.

1 „Gefällt mir“

Bild 1: Ich denke Zuid-Holland (Dordrecht, misschien?)

Ich bin gespannt auf die Auflösung morgen, @Gerd.

Beeld 1 Wanneer iemand op die gekke idee zal komen 's winters op jet IJsselmeer zeilen te gaan, kan hij ook af en toe ijs in de sluizen vinden. Maart 2005 in de sluis van Lelystad, Flevoland.

Beeld 2 Schleswig Holstein? Het hoogbouw aan de rechte kant lijkt niet er alleen maar op “Nederlands”, het is Nederlands. De A’dam toren. Heb je een parkeerplas in Amsterdam nodig? Dan moet je met de boot naar de Sixhaven varen. Van daar ben je in 10 minuten met de veer over het IJ in het centrum van Amsterdam.

Beeld 3 Newcastle upon Tyne en Denemarken zijn het niet. De Deense veer Princess of Norway (vandaag Princess Seaways) ligt in IJmuiden aan de kaai. @GoodbyeRoutine :thumbsup:

Beeld 4Oh island in the sun…” Stop! Nee! Op het Brandemeer (Friesland) zijn er geen eilanden. Een die kleine “stang” naast de zon is ook geen vuurtoren. Het is de 118m hoge radio- en televisietoren van Spannenburg die aan de Prinses Margerietkanaal staat.

Beeld 5 Allez, zeggen de Fransen… Wacht - Frankrijk? Heb ik niets van één in het Nederlands klinkende stad gezegd? Dunkerque (Frans), Duunkerke (Frans-Vlaams), Duinkerke (Nederlands) klinken wel echt familiaal, of niet?
Het was op een steenworp afstand @JohannesH :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
:

4 „Gefällt mir“