Backnatron, wo bekomme ich das in den Niederlanden?

Hallo
ich wollte gerne coocies backen. Leider hab ich vergessen aus Deutschland Backnatron mit zu nehmen. Kann ich das auch in den Niederlande bekommen? Wenn ja wo ? Hab nach der Übersetzung gesucht da kommt Bakpoeder das ist aber Backpulver und etwas anderes. Danke schon mal :wink:

Lg
Susi

2 „Gefällt mir“

Bij @Peter1 in de apotheek. :smiley:

Citaat:
Baking soda, baksoda, natriumbicarbonaat, zuiveringszout: allemaal hetzelfde.

Zelf haal ik het liefst de variant in een oranje pakje bij de toko, die schijnt ook het goedkoopst te zijn.
* Eén theelepel baking soda vervang je door 3 tl bakpoeder

Veel succes met bakken. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Guck mal bei den größeren, besser sortierten Supermärkten wie Albert Heijn, Jumbo. Such oder frag da nach “baksoda”. Dürfte auch bei Holland & Barrett und anderen Natur-/Bioläden erhältlich sein.

1 „Gefällt mir“

Dankje ik rijd op dit moment naar de Jumbo. :wink:

1 „Gefällt mir“

Oder einfach zelfrijzend bakmeel nehmen … :wink:

1 „Gefällt mir“

Kommt drauf an, was man backen will. „coocies“ kenne ich jetzt nicht, aber wenn ich deutsche Laugenbrötchen backen will, komme ich um Natron nicht drum herum.

1 „Gefällt mir“

Das geht leider nicht immer. Es gibt Rezepte , wo man Natron braucht und das kann man nicht einfach austauschen durch zelfrijzend bakmeel 1) . Da muss man schon baksoda (natriumbicarbonaat) nehmen.

  1. Hier lernt Andrea1 - #238 von Andrea1

Tip:
In plaats van 200 gram “zelfrijzend bakmeel” kun je ook 200 gram bloem gebruiken met twee afgestreken theelepels bakpoeder. Dat lukt ook. Ik heb het geprobeerd.

2 „Gefällt mir“

Als je toch naar de Jumbo rijdt, kan je gelijk een paar pakjes van die lekkere koekjes meenemen. :wink:

3 „Gefällt mir“

Blockquote

Als je toch naar de Jumbo rijdt, kan je gelijk een paar pakjes van die lekkere koekjes meenemen. :wink:

Blockquote

Ik bak graag. Heb baksoda bij Jumbo gekocht en de cookies gebakken. Zijn heel lekker en mijn vriend heeft de cookies gisteren avond nog opgegeten ;).

1 „Gefällt mir“