Achtung, die Deutschen werden Venlo überrollen!

Donderdag is weer Duitser Dag in Venlo. Mütter holt eure Töchter rein, die Duitsers komen! Welke maatregelen moeten worden genomen omdat het niet to druk word in de binnenstad van Venlo. Wat vinden de Nederlanders ervan, dat de Duisters Nederlandse binnenstede overstromen op hemelvaartsdag.

2 „Gefällt mir“

Een voorstel: Taaltoets aan de grens :grin:

7 „Gefällt mir“

Nou ja, gewoon de grens dichtgooien, zoals de afgelopen weken !

5 „Gefällt mir“

De grenzen tussen NL en D zijn de afgelopen weken nooit dicht geweest voor Duitsers. Er was politie en de Marechaussee. Maar die konden alleen afraden.

2 „Gefällt mir“

Dat weet ik, maar er was wel een fuik en zo kan je ook filtern en limiteren. Volgens het nieuws zijn ca. 30% omgekeerd en terug gegaan naar Duitsland en dat zouden ze komende donderdag ook kunnen doen.
De burgemeester van Venlo of desbetreffende stad aan de grens zou ook nog andere maatregels kunnen nemen en parkeerplaatsen kunnen stremmen of iets dergelijks. Tal van mogelijkheden en de moeders kunnen hun dochters ook nog verbieden op die dag weg te gaan en liever thuis te blijven en lekker in de zon te gaan liggen.

2 „Gefällt mir“

Zo erg, dat de Marechaussee met zo veel mensen moet praten en dat kan in de auto echt helemaal niet op afstand…
Ik hoor in Duitsland ook van TE veel mensen van: „nou ja, ik ga gewoon in Venlo boodschappen doen omdat ik daar geen masker voor nodig heb…“
Hieper de piep hoera! Even een beetje nadenken dan, toch! :upside_down_face: Even nog een beetje volhouden!

3 „Gefällt mir“

Maar de grens is open op donderdag.Ik kan die domme mensen gewoon niet begrijpen. Ik ging ook een paar keer per maand naar Venlo. Ik kan met de Eurobahn rechtstreeks van Wuppertal naar venlo gaan en met mijn kaartje (Bärenticket) kost het me niets. Maar sinds Corona ben ik niet meer in Venlo of Arnhem geweest.Mijn verstand zegt me dat dit nu niet mogelijk is. We willen allemaal gezond blijven!

Vertaald met DeepL Translate: The world's most accurate translator (gratis versie)

3 „Gefällt mir“

Het is vast mogelijk - als het rustig is in de trein. Maar het is niet verstandig ergens naartoe te gaan als je verwacht dat een heleboel mensen hetzelfde doen. Als de binnenstad van Wuppertal propvol is en de treinen naar Venlo en de binnenstad helemaal leeg dan zou het zelfs verstandiger zijn naar Venlo te gaan. Maar als je verwacht dat een Duits leger door Venlo trekt om boodschappen te doen is het echt stom.

Sinds Corona kom ik veel meer mensen op afstand minder dan 1,5 meter tegen dan voor Corona - omdat iedereen zich verveeld en in de buitenlucht is. Helaas zijn hier slechts een paar geschikte wegen voor fietsers en wandelaars.

Eigenlijk wil ik weer enigszins gezond worden. Maar dat kan nog maanden of jaren duren. Ik ben ziek door Corona maar mogelijk was ik nooit besmet.

3 „Gefällt mir“

Wat de Corona-crisis me heeft geleerd is de onverschilligheid van de mensen. Iedereen denkt alleen aan zijn eigen toiletpapier en zijn eigen noedels. Gelukkig zijn er enkele uitzonderingen (Helden des Alltags), zodat men het geloof niet volledig verliest.

1 „Gefällt mir“

Dat met zogenaamde „Helden“ vind ik trouwens over het algemeen ook flink overdreven! De meesten doen hun werk zoals het moet.

4 „Gefällt mir“

Klopt. Schappenvullers zijn nu meteen cruciaal omdat sommige mensen snapten dat ze zonder deze slaven hun eigen kont niet kunnen afvegen.

Vele mensen zijn nog echt brutaal tegen deze helden. (was vorige week getuige in de supermarkt). Het is eigenlijk verbazingwekkend dat ze nog steeds gewoon doorwerken zoals het moet.

1 „Gefällt mir“

De mensen maken zich al zorgen over Hemelvaartsdag.

Ik eveneens, het valt weer eens samen met mijn verjaardag en vaderdag. :rage:

Van donderdag tot en met zondag geldt het scenario Duitse dag.

https://omroepvenlo.nl/nieuws/artikel/extra-maatregelen-deels-eenrichtingsverkeer-in-binnenstad

1 „Gefällt mir“

Een echte invasie, allemaal gauw boodschappen doen en dan weer terug met de pindakaas, hagelslag, krentebollen, kaas, bamihappen en fritesdsaus enz. etc. !

Ik kan nog wat wachten om naar Venlo te gaan. De Bib is weer open maar het is niet toegestaan om NL kranten te lezen. Het einige wat jammer is, ik kan met mijn Wuppertal Bib lidmaatschap and Pressreader geen NL kranten lezen. Helaas zijn er alleen Belgische kranten te lezen met Pressreader in Duitsland. Ik kan wel nog wachten.

1 „Gefällt mir“

Ik moet uiterlijk medio juni naar de bib (in Arnhem). Ik heb nog spullen geleend en in enkele weken eisen ze de boeken en DVDs terug.

Maar waarom is het niet toegestaan om Nederlandse kranten te lezen?

Ik lees de kranten nu online met Pressreader hier in Wuppertal, maar Pressreader biedt geen Nederlandse kranten online aan in Duitsland. (akutelle Tageszeitungen) Dat vind ik heel jammer. De Metro krant is ook niet meer te lezen op de internet.

Hallo Manfred,
Wie meinst du das? Hast du deinen deutschen Text auf Niederländisch übersetzen lassen?
Das ist kaum zu glauben, denn er ist eigentlich zu gut :wink:.
Wenn es trotzdem so wäre, dann ist das nicht im Geiste dieses Forums und du bist gerne eingeladen, auf Deutsch zu schreiben.

Ich

1 „Gefällt mir“

Een digitale abonnement van een Nederlandse krant is te duur?