Zoek de fouten (Nederlands)

Nicole

Goede raad en goedheid zijn duur

1 „Gefällt mir“
Freyja

Goede raad en goedheid zijn duur.

1 „Gefällt mir“

Een nieuwe zoek-de-fouten-opgave:

• Na lange tijd ben ik in ons ouderlijk huis geweest. Ik mocht van de huidige bewoner even binnen kijken. Dat was een vreemde gewaarwording: vooral de grote viel tegen. Alles was veel kleiner dan in m’n herinnering.
1 „Gefällt mir“
Verena

Na lange tijd ben ik in ons ouderlijk huis (vaste uitdrukking) geweest. Ik mocht van de huidige
bewoner (bewoners) even binnenkijken. Dat was een vreemde gewaarwording: vooral de grootte viel tegen. Alles was veel kleiner dan in m’n herinnering.

1 „Gefällt mir“
Chris 1

Na ( een) lange tijd ben ik in ons ouderlijke huis geweest. Ik mocht van de huidige bewoner even naar binnen kijken. Dat was een vreemde gewaarwording: vooral de grootte viel (me) tegen. Alles was veel kleiner dan in m’n herinnering.

1 „Gefällt mir“
Rike

grootte

1 „Gefällt mir“
Nicole

Na lange tijd ben ik in ons ouderlijk huis geweest. Ik mocht van de huidige bewoner even binnen kijken. Dat was een vreemde gewaarwording: vooral de grootte viel tegen. Alles was veel kleiner dan in m’n herinnering.

1 „Gefällt mir“
Freyja

[…] : vooral de grootte viel (me) tegen. […]

1 „Gefällt mir“

Nieuw:

• Wat zou het toch fijn zijn als de grammatika en spellingsregels zo eenvoudig zijn, dat we ons niet meer hoeven af te vragen of iets goed of fout is.

PS Er is maar 1 fout.

Freyja
  • Wat zou het toch fijn zijn als de grammatica en spellingsregels zo eenvoudig zijn, dat we ons niet meer hoeven af te vragen of iets goed of fout is.
2 „Gefällt mir“

Dat is de grammatica

En even nog een gedachte: De zin begint in de aanvoegende wijs en ik zou de zin daarom als volgt verder schrijven:

Wat zou het toch fijn zijn als de grammatica en spellingsregels zo eenvoudig zouden zijn ….

3 „Gefällt mir“

Een terechte opmerking VerenaE. Bedankt.