Zeilen – segeln ⚓ ⛵

Hoi Isabelle,
wir sind seit vielen Jahren mit einer Dehler 32 unterwegs. Wir haben es eigentlich nur noch gerne ruhig bis sehr ruhig.
Für größere Reisen haben wir keine Lust mehr und wer mal von den Niederlanden nach Deutschland, Dänemark, Schweden oder ins Brexitland gesegelt ist, weiß,
DASS ER SICH IN DEN NIEDERLANDEN IM GELOBTEN LAND BEFINDET.


Hier ist dann noch ein Foto von uns aus dem Vorhafen von IJmuiden

2 „Gefällt mir“

Ik ben aan het twijfelen of ik nu ga lesgeven of toch maar liever ga zeilen vandaag :wink:

2 „Gefällt mir“

Wat een vraag. Nederlandse les op een zeilboot geven natuurlijk…

4 „Gefällt mir“

Dat is nog eens een gat in de markt, geweldig idee :smiley:

Nou ja, een week “Bildungsurlaub” op het IJsselmeer (Waddenzee) op 't kofschip :wink: bijv…

1 „Gefällt mir“

Hoi, mein Niederländisch ist noch nicht so gut, deshalb frage ich mal auf Deutsch, sorry.

Mein Segelverein in Düsseldorf möchte einen Polyvalk anschaffen…Ihr habt nicht zufällig einen, den Ihr verkaufen wollt?!

Bis 6000 €, gerne mit Trailer…

Angebote könnt Ihr gerne an “schecke” im Privatmodus schicken.

Heel veel groetjes,

Vera

2 „Gefällt mir“

Hoi Vera, ik zal eens wat navraag doen, maar verwacht van mijn kant niet te veel…
Groetjes uit Aken, Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoi zeilers,

ik was in Friesland wegens de nieuwe boot en wij hebben een moie plaats gevonden aan het water met lekker patat en vis, frikandel eenzovoort…

Groetjes,

Vera

2 „Gefällt mir“

Das sieht gut aus, Vera – auch für Nicht-Segler wie mich :slight_smile:

superschön, kann ich nur empfehlen - für jeden, der mal in Heeg vorbei kommt…

1 „Gefällt mir“

[ File:Ok dinghy pol32.jpg - Wikimedia Commons ]
Bij benamingen van scheepstypen is voorzichtigheid geboden. Daar is in de loop van de tijd veel verwarring ontstaan. Bij een ‚‚jol‘‘ denk ik op de eerste plaats aan de kleine bootjes voor de jeugd zoals deze ‚‚OK-jol‘‘, een piraatjol of een het wedstrijdjacht '‚Optimist‘. Zij hebben de mast ver naar voren en geen fok. Maar er zijn nog allerlei andere scheepjes die jol worden genoemd, bijv. de ‚‚Staverse jol‘‘ (jawel, uit het plaatsje Stavoren.) De grotere typen hebben twee masten, de Engelsen noemen die jollen ‚‚Yawls‘‘.
Goede vaart

1 „Gefällt mir“

Wer interesse hat, der kann gerne zum Skutsje zeilen kommen.
Die Traditionssegler mit den Rundböden sehen spektakulär aus, wenn sie hart am Wind segeln.
Unverwechselbar mit den braunen Segeln und den 25 m Holzmasten.
Start der Regattaserie ist am 5.8. In Grou und zieht dann weiter. U.A. Lemmer, Stavoren, Terherne, Leuwarden und Sneek.
Wenn ihr also mal sehen wollt, wie segeln vor 100 Jahren funktioniert, der kann das mit den authentischen Skutsje beobachten.

3 „Gefällt mir“

Dit was trouwens mijn zeilbootje op vakantie in Sicilië. Dit bootje (een Laser) hebben we in de buurt van Palermo gehuurd. Later hadden we nog een vergelijkbaar bootje in Syracusa. Ik was eerste officier en ben maar (;-)) twee keer in het water gevallen.

5 „Gefällt mir“

Traumhaft!!

1 „Gefällt mir“

Ja, Jessi, het was echt fantastisch :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

…we hebben de boot aan een rots afgemeerd. 's Nachts, toen we lekker naar bed gingen, veranderde de rots in een trol en maakte erg veel rumoer… Huuuuuuuuuuu was het geluid, een hele nacht lang…
's Morgens was de trol verdwenen en er was maar een grote steen te zien.

Dat is haast niet te geloven en toch niet waargebeurd… :wink:

3 „Gefällt mir“

Oei, wat een griezelig verhaal, Gerd :scream:

Was er alleen (maar) een grote steen te zien.

1 „Gefällt mir“

Een paar jaar geleden, maar nog steeds een mooie herinnering :slight_smile:

Zeilen in de zonsondergang

6 „Gefällt mir“

Wat een prachtige kleurencombinatie, Jutta!

2 „Gefällt mir“

Hallo an alle Segler,
ich schreibe auf Deutsch, da mein Niederländisch nicht gut genug ist.

Ich möchte gerne den Niederländischen Vaarbewijs 1 machen und hätte gerne gewusst, welche Voraussetzungen man braucht. Wie und wo wird geprüft und welche Vorbereitungsmöglichkeiten gibt es?

Wer kann mir dazu etwas Genaueres schreiben, gerne auch als PN hier. Vielen Dank!

Groetjes, Vera

2 „Gefällt mir“