zuigerklep
Tomatenkweker was een mooi woord, Kitty. Een mooie voortzetting van vleestomaten, alleen had Andrea de tomaten verwijderd, waarom weet ik niet. Waar zijn de vleestomaten gebleven, @Andrea1?
Kitty, is het goed als we verder gaan met stofzuiger en zuigerklep? Wie kent er een woord dat begint met ‘klep’?
@ralf, lies bitte mein Anmerking zu “stofvlees” weiter oben. Dann verstehst du, wieso @Andrea1 ihre vleestomaten entfernt hat.
Ah, ich hatte es so interpretiert, dass du das ‘o’ ergänzt hattest, und ‘stoofvlees’ (lekker trouwens!) dann in Ordnung war. Stattdessen wurde das ganze Wort aus dem Domino ‘entfernt’, verstehe ich jetzt.
klepbrug
Je woordenschat overtreft die van een woordenboek, Rike
Bruggenhoofd
hoofdbureau
bureaustoel
Dat valt me nou tegen: zoveel woorden die met ‚brug‘ beginnen … brugklas, brugjaar, brugdek …
stoelrug
rugleuning
Je hebt gelijk, Frank…zonder verbindingsletters levert natuurlijk pluspunten op
Ik vergeef je … drukke zaterdag gehad?
Leuningdrager
Een hele drukke zaterdag, Frank: m’n dochter was jarig, ze is twee geworden
Je kon me vergeven dus…maar kan ik jou met leuningdrager vergeven?
Een woord dat begint met ‘drager’ schoot me niet te binnen. Gelukkig heb ik in het woordenboek ‘dragergas’ gevonden, een begrip uit de scheikunde.
We gaan dus verder met dragergas.
gasaansluiting
En alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter, @ralf ! Gisteren heb ik daar nog aan gedacht omdat je in Düsseldorf zei dat ze straks jarig is.
Dank je
aansluitingskosten
kostenbesparing
(de) besparingspost
Die zal wel niet van de Belastingdienst afkomstig zijn …
Maar we gaan verder: postkantoor