Woorden raden 2 tot 7

Naar de Burghof vindt ik ook geblinddoekt en geboeid. De serveerster heeft mij ook een nieuw woord mee gegeven:

(7) W _ _ _ _ _ _

1 „Gefällt mir“

Dat heet niet ‘woord’, dat heet W I T B I E R.

1 „Gefällt mir“

Oei, een witbier to go? Nee, laat maar zitten. Tenminst zitten ER goede vitamines, ik bedoel letters in.

W _ _ _ _ E R

1 „Gefällt mir“

Natuurlijk, daar is het altijd het seizoen voor.

2 „Gefällt mir“

Zeg eens, @leon-art, WANNEER is de volgende stamtafel? :wink:

1 „Gefällt mir“

Die is precies op zaterdag, zevende december om vijftien uur. Mooi dat we je daar kunnen ontmoeten. Misschien komen de letters dan ook.

W _ _ _ _ E R

2 „Gefällt mir“

Iedereen brengt vast en zeker heel veel
W E D IJ V E R mee naar de Burghof voor onze Scrabble Strijd.

Ja, wedijver is ook nodig en levert honderdtien punten. Zal ik de zandloper omdraaien voor jouw nieuw woord?

1 „Gefällt mir“

Je weet toch dat wij altijd zonder zandloper spelen. Heb je de zandloper de hele dag omgedraaid ? :scream: Maar nu kun je ermee stoppen:

(7) F _ _ _ _ _ _

Volgende keer is het weer zo vroeg donker, dan heb ik een FLITSER nodig om een mooie groepsfoto te maken.

Daar ben ik het met je eens, omdat wij het licht niet helder mogen zetten. ‘Dat is verboden’, zei de serveerster tegen ons. Maar een ‘L’ en een ‘R’ kan ik in het kaarslicht wel herkennen.

F L _ _ _ _ R

Op zaterdag zeven december of op zaterdag de zevende (december)

4 „Gefällt mir“

Je wil me toch geen FLAPOOR aannaaien?

1 „Gefällt mir“

Heb je echt flaporen? Moet ik het volgende keer heel goed bekijken. :ear: :ear: Nu probeer of je met jouw flaporen een leuk nieuw woord kunt horen.

1 „Gefällt mir“

Je wil me toch niet opnieuw een oor aannaaien? Ik heb geen flaporen. Dat zou ook niet handig zijn bij het zeilen.Wat ben je toch een door de wol geverfde maat.

( ik hoop het is in de juiste context van “du hast es faustdick hinter den ohren”)

Een nieuw woord:

(7) D _ _ _ _ _ _

1 „Gefällt mir“

En jij? Ben je ook zo’n D A G D I E F, die de hele dag niets anders doet als hier op het forum te zitten?

Ja natuurlijk, en ik wacht handenwringend dat je antwoord geeft

D _ _ _ _ E _

1 „Gefällt mir“

Extra voor jou komt nog snel mijn antwoord, hoewel de kater van mijn buurvrouw al op me wacht.
Maar ik heb een voorstel: In die tijd, die je nu weer op mijn antwoord moet wachten, ga je snel een emmer met D E K V E R F kopen! Dan kun je jouw muren verven en de lange wachttijd gaat veel sneller voorbij.

1 „Gefällt mir“

Dat snap ik niet.

D _ _ _ _ E _

1 „Gefällt mir“

Ik bedoel dat je in die tijd, die je handenwringend op mijn antwoord wacht, een beetje kunt werken. Dan vliegt de tijd voorbij. Bijvoorbeeld met dekverf jouw muren verven (maar dat kan niet dagdief/dekverf) of een paar D R U I V F J Es eten.

1 „Gefällt mir“