Woord van het jaar 2017

Jullie kunnen nog kiezen.

http://woordvanhetjaar.vandale.nl/nl/

4 „Gefällt mir“

Heb jij een favoriet woord uit 2017, Hans?

Mij schiet zo spontaan geen enkel woord te binnen dat in 2017 is ontstaan…wie kent er nieuwe woorden uit 2017?

1 „Gefällt mir“

Eerste wat bij me opkwam was “nepnieuws”… :smile: Al zou het best kunnen dat dat tijdens de Amerikaanse verkiezingen van vorig jaar al gebruikt werd.

2 „Gefällt mir“

nepnieuws heeft vorig jaar al de derde plaats behaald in de verkiezing van het woord van het jaar 2016, Maartje. Althans bij Onze Taal.

1 „Gefällt mir“

Ja Ralf, ik vind Papadag heel aardig en sinds een paar dagen ook nog Duominister.

2 „Gefällt mir“

Ik wil geen spelbreker zijn, maar Papadag hoor ik al enkele jaren van een vriend van mij. Maar een aardig woord is het inderdaad. :slight_smile:

Duominister kende ik nog niet, en ik heb er hier wat informatie over gevonden: wat is een duominister?.

1 „Gefällt mir“

Dat Papadag bij jou bekend in de oren klonk geloof ik best, echter als het woord nog nooit gekozen is, heeft het desondanks een heel geringe kans om toch nog gekozen te worden.
Duominister ken ik ook eerst sinds de nieuwe regering eind september van start is gegaan, en vond het gelijk een goede kanshebber.

1 „Gefällt mir“

Ik heb dit jaar weer heel wat woorden verzonnen die achteraf geen Nederlands bleken te zijn. Ik neem aan dat dat niet telt? :blush:

5 „Gefällt mir“

Voor de dag ermee Ruth, voordat ze door andere verzonnen worden. :relaxed:

3 „Gefällt mir“

@Haagsehans: ok, ik ben benieuwd.

@Ruth: ik zou die door jou verzonnen woorden gewoon indienen, Ruth. Je zult dan wel een beetje aan marketing moeten doen zodat ook anderen op dat woord kunnen stemmen. Wat is je favoriete zelfverzonnen woord? :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Jongens, Ik vrees dat hier geen sprake is van creatieve verrijkingen van het hedendaags Nederlands, maar dat het gewoon gaat om vrij saaie vergissingen in de trant van

miezenneuker, hartstochtig en ogelovelijk (love is in the air :heart:)

Dus je kunt maar beter ergens anders op zoek gaan naar het woord van het jaar 2017. :wink:

3 „Gefällt mir“

hartstochtig statt hartstochtelijk: herrlich :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Duurzaam.

Ik luister dagelijks naar BNR nieuwsradio. Minstens daar is het woord van het jaar 2017 : duurzaam.
Duurzame constructies, duurzame hernieuwbare energie, duurzame zonnepanelen, duurzaame relaties ezv.

1 „Gefällt mir“

Voor mij persoonlijk is dat het irritantste woord van de afgelopen jaren. Als men het geen naam meer kan geven is het opeens duurzaam.

1 „Gefällt mir“

Ik vind het fantastische woorden, Ruth, ik zou er op stemmen.

1 „Gefällt mir“

:grin:

1 „Gefällt mir“

Jullie kunnen nog stemmen tot de 18e december.

http://woordvanhetjaar.vandale.nl/nl/

merkellego? Hihi …

Heftig, zeg.

1 „Gefällt mir“
4 „Gefällt mir“