Wie lust er asperges – en wie heeft er een hekel aan?

@alex heeft me gevraagd om een nieuw thema over asperges te starten. Ik vind ze hartstikke lekker, maar ik weet dat veel mensen ze echt vies vinden. Ik ben benieuwd!

1 „Gefällt mir“

Ah, Spargel … die sind in Deutschland UND in den Niederlanden im Mai all the rage …

iets lusten = etwas mögen (Essen oder Trinken)
een hekel hebben aan iets = etwas überhaupt nicht mögen, verabscheuen.

Ich verstehe die Aufregung nicht so gut. Ich mag Spargel, aber ich finde sie nicht so besonders, dass ich sie jede Woche haben müsste …

Ik snap de hype niet zo goed. Ik vind asperges best lekker, maar nou ook weer niet zo bijzonder dat ik ze elke week wil eten …

Aspergesoep jammie :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Tsja… Ik ben het eens met Alex. Ik vind ze niet vies, maar na één keer asperges eten heb ik wel weer een paar maanden genoeg! Toen ik nog in Maastricht woonde, moest ik voor mijn ouders altijd verse asperges meenemen. De “afkeer” is dus niet genetisch. :slight_smile: Limburg is in Nederland natuurlijk dé regio voor asperges, de Maastrichtse restaurant waren er rond het “aspergeseizoen” altijd vol van.

1 „Gefällt mir“

Ik vind de hollandaisesaus het beste. Ook de vegane hollandaisesaus is echt geweldig. Zonder hollandaisesaus vind ik asperges een beetje saai.

Klopt! Hoe maak jij veganistische hollandaisesaus?

Kijk eens hier.

2 „Gefällt mir“

Ik hou ook van Asperges, graag de groene, met Sauce Hollandaise of gesmolten boter.
Heerlijk!

1 „Gefällt mir“

Gerookte zalm met een salade van aspergelinten

Spargel mal anders, probiert das mal aus, habe ich am Wochenende gemacht, lekker.

Asperges met Mortadella
De geschilde witte asperges in het gezouten kokende water (met een snufje suiker) circa 7-10 minuten halfgaar koken. Uit het water halen en elke stengel met een ragfijn plakje Mortadella inwikkelen. Rondom in een pan braden. Daslooksaus, rozemarijn aardappels en een lekker glaasje witte wijn of rosé erbij… :yum:

1 „Gefällt mir“

Super leuk!! De vegane hollondaisesaus ga ik dit jaar vast en zeker nog koken en proeven. :+1: @Saylana

Ik eet heel graag asperges. Dit jaar heb ik zeker al 12 keer asperges gegeten.

1 „Gefällt mir“