Welke woorden kun je maken van de letters in het woord .... tandenborstel?

Welke nieuwe woorden kun je maken van het woord tandenborstel? Tanden en borstel natuurlijk, maar misschien vinden jullie er nog meer? Ik ben benieuwd …

De opdracht is voor mij niet duidelijk. Denk je er aan samenstellingen met de woorden tand(en) en borstel of denk je aan woordvorming alleen met de letters die in “tandenborstel” zitten?

1 „Gefällt mir“

Ik bedoelde welke woorden je allemaal kunt maken met de letters die in het woord tandenborstel zitten.

Ik heb de titel van de vraag aangepast. Nu is het hopelijk voor iedereen duidelijk wat ik bedoel. Goed dat je het even nagevraagd hebt, @Anne :slight_smile:

Een kleine tip, @Anne:

Het is:
denk je aan samenstellingen (zonder „er“)
of
denk je daarbij aan samenstellingen (dan met „daarbij“, dus niet alleen met „er“).

Ik weet dat het gebruik van er lastig is voor niet-moedertaalsprekers. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik je heb verbeterd.

Met de letters uit dat woord kun je veel andere woorden vormen.
Enkele voorbeelden zijn :
Borst,bord, beeld,boer, boel, bros,band
Dan, den, doen
El, stel, stal,tros, tod,dot, doet.
Eigenlijk zou je moeten proberen een zo lang mogelijk woord met de losse letters te maken :wink:
Borstbeeld bijvoorbeeld of bosbrand

2 „Gefällt mir“

Die laatste twee zijn erg mooie vondsten!

Ik ben heel benieuwd of iemand nog een ander lang woord kan bedenken.

1 „Gefällt mir“

Dieses Wortspiel wird jetzt an anderer Stelle weitergeführt. Wenn du auf den Link klickst, kommst du direkt dorthin.

https://community.niederlaendisch-fuer-deutsche.de/t/welke-nieuwe-woorden-kun-je-maken-van-de-letters-van/162