Welk Nederlands eten missen jullie in Duitsland?

Obwohl ich euch beim Thema Brot natürlich zustimme nehme ich gleichzeitig ab und zu mal eine Tüte Witte bollen mit.

1 „Gefällt mir“

Ik beveel wonen in de grensregio aan :wink:
Daar heb je zowel de Duitse als de Nederlandse geneugten van het leven :netherlands::de::sweat_smile:

5 „Gefällt mir“

Haha, dat heb ik inderdaad meermaals overwogen! Mijn studie loopt zo langzaam op z’n einde, dus wie weet. We zullen zien waar ik terechtkom.

Een HEMA hebben we hier ook, dus dat scheelt weer. Al is het inderdaad wel de Duitse variant, dus ze hebben een wat kleiner aanbod en om rookworst hoef je ook niet te komen. Zou ik in Duitsland ook wel een beetje heiligschennis vinden… :grin: Maar goed, voor de jaarlijkse pepernoot-inkoop is het wel perfect.

De kroepoek kom ik hier inderdaad ook wel eens tegen @Peetje, maar hij smaakt toch een beetje anders!

Een beetje offtopic, maar het past wel bij de supermarkten: ik mis de zelfscan! Scheelt een hoop tijd…

3 „Gefällt mir“

Maartje,

zelfcan is op komst!

Op een ander Manier, je scant pas zelf bij de uitgang, Maar toch… Wij hebben het al bei de “Real” en “Marktkauf”. Mensen zijn hier toch meer an contant geld gehecht. Af en toe mag je niet of pas vanaf een bepaalde berag pinnen. Dat vindt ik soms lastig.

Du musst dich nicht entschuldigen. Nachdem ich in den letzten 20 Jahren gefühlte 6.373.722 Mal von Deutschen gehört habe, dass niederländisches Brot so furchtbar sei, bin ich da inzwischen etwas empfindlich …

2 „Gefällt mir“

Jaaa, heb ik ook wel eens gezien en gebruikt, maar het lukte nooit zonder dat er personeel aan te pas moest komen… :smile: Meestal omdat het gewicht in de tas niet klopte ofzo. Dat systeem met wegen vind ik dus toch niet zo briljant. Maar het is een begin!

1 „Gefällt mir“

Eine Alternative, für die, die nicht das Glück haben an der niederländischen Grenze zu wohnen.

https://www.hollandshop24.com/de/lu-bastognekoeken-kekse.html

2 „Gefällt mir“

Alex, ich hab doch nur das Tijger Wit und Bruin auf die Schippe genommen… :wink: Es gibt durchaus auch Brotsorten, die ich mag. Nicht immer, aber zwischendurch.
Und es hat auch immer Kollegen gegeben, die mich mit dem harten und sauren deutschen Brot aufgezogen haben!
Ausserdem: niederländisches Appelgebak ist unschlagbaar! :sunglasses:

2 „Gefällt mir“

Als ik boodschappen in Nederland ga doen, staan krentenbollen ook altijd op mijn lijstje. Ze zijn lekker zacht en niet droog.

1 „Gefällt mir“

Heeft er nog niemand aan Limburgse vlaai gedacht? Als rasechte Limburger vind ik dat de echte Limburgse vlaai hier niet mag ontbreken :laughing: Zelfs wanneer ik in eigen land buiten Limburg kom, mis ik deze Limburgse lekkernij al snel.
De Limburgse vlaai is overigens zowel in Nederlands Limburg als in Belgisch Limburg zeer bekend; het is maar één van de vele dingen die de beide Limburgen gemeen hebben :wink:

3 „Gefällt mir“

Hier in Aken verkopen ze vlaaien die net zo lekker zijn als de Limburgse vlaaien (of misschien nog wel lekkerder). Bijvoorbeeld kersen- en abrikozenvlaaien worden hier verkocht. Misschien mis ik daardoor de Limburgse vlaai niet zo :slight_smile: Ze hebben ook overheerlijke Reisfladen hier: een Akense en een Belgische (Belgisch-Limburgse?) variant. Ik krijg er honger van…

1 „Gefällt mir“

Hoi Ralf,

Dat wist ik niet, dat er in Aken twee verschillende soorten Reisfladen bestaan! Volgende keer als ik in Aken kom, moet ik beslist eens naar de bakker gaan om beide varianten te kopen en met elkaar te vergelijken. Ik ben benieuwd welke variant het lekkerste is! :wink:

3 „Gefällt mir“

Ik durf niet eens te klikken, zulke shops zijn altijd zo ontzettend duur!

Die bak ik gewoon zelf :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ik mis actueel V…it drinkjoughurt, Hei… Sandwichspread en tarwebollen :wink:

2 „Gefällt mir“

Reclame mag hoor, Rike. Calvé hadden we hier per slot van rekening ook al :wink:

2 „Gefällt mir“

Misschien is het een idee in een biosuper te neuzen, Rike, volgens mij hebben ze daar dit soort spreads ook.

1 „Gefällt mir“

Hoi Petra,
Ik hou ook van bakken. :yum:

Baktip van Andrea:

In de Nederlandse recepten wordt vaak “zelfrijzend bakmeel” genoemd, wat meel is, alwaar bakpoeder is toegevoegd. In Duitsland bestaat dit meel niet.

Als het recept 200 gram zelfrijzend bakmeel staat, neem dan gewoon 200 gram meel en voeg twee afgestreken theelepels bakpoeder toe. Dat werkt ook. :slight_smile:

Off-topic: Taaltip voor Andrea
1 „Gefällt mir“