Welche niederländische Radiosender hörst du / Naar welke Nederlandse radiozenders luister je?

Wat leuk hoeveel liedjes jullie hier al hebben opgenoemd. :notes:
Ik zou een daarmee verbonden kwestie hebben: Naar welke Nederlandse radiostations luisteren jullie? Ik heb altijd sinds ik klein was naar Skyradio geluisterd en hoewel ik van dit station hou, vind ik het wel soms een beetje saai, ouderwets en de reclame om gek van te worden. Helaas heb ik tot nu nog geen goed alternatief gevonden en kijk uit naar jullie tips :relaxed:

1 „Gefällt mir“

Ik luister heel graag naar 100p.nl. Op 100p.nl worden heel wat Nederlandse songs gedraaid. Verder hebben ze verschillende subcategorieën (Feest, liefde enzv.), waaronder ook: 100% NL Non-stop @Michelle

Ze schrijven zelf over 100% NL Non-stop:

100% NL Non-stop is, zoals de naam al zegt, het nieuwe non-stop station van 100% NL. Hier kun je non-stop naar de lekkerste hits van eigen bodem luisteren! (bron)

2 „Gefällt mir“

Als het kan luister ik naar Joyradio, helaas is het niet in heel Nederland beschikbaar.

Zij draaien de heele dag 90s op het programma.

1 „Gefällt mir“

Gelukkig kan je van thuis lekker naar de webradio luisteren: www.joyradio.nl. Worden daar ook Nederlandse songs gedraaid? @Rustaaagh

Op de website http://www.nederland.fm/ vind je een lijst van radiostations die je ook op deze website kan openen. Kijk daar toch eens rond :slight_smile: Het heeft natuurlijk ook altijd wat te maken met de muziek die je leuk vindt of juist niet… :wink: @Michelle

2 „Gefällt mir“

Bedankt hoor! :slight_smile:

Nederlandse song heben zij ook, maar niet vaak, de enige de ik mij herinneren kann is “Mag ik dann bij jou” van Jeroen van der Boom.

Ik ben maar elke Werkdag in Nederland, dus gelukkig hoef ik niet naar het Internetradio to luistern :slight_smile:

Groetjes…

1 „Gefällt mir“

Wat leuk! :+1: Dat is dan vooral een tip voor de mensen die graag naar deze radiozender willen luisteren maar niet vaak in Nederland zijn. Het is in ieder geval een leuke manier om de taal te leren.:slight_smile: @rustaaagh

1 „Gefällt mir“
Sprachtipp für Rustaaagh

Ich denke, du meinst:

Ik ben alleen maar doordeweeks in Nederland, Rustaaagh.
doordeweeks = unter der Woche

1 „Gefällt mir“

Danke, das Wort kannte ich bisher tatsächlich nicht! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik luister ook vooral naar 100%NL. Tenminste in het weekend als ik thuis ben.
Maar soms lukt het me ook als ik in de auto zit. Dat is wel afhankelijk van waar ik op dit moment rijd.:wink:
Deze link vind ik handig: http://www.onlineluisteren.nl/

@Michelle Daarmee kun je zelfs naar Omroep Zeeland luisteren :+1::wink:

2 „Gefällt mir“

Ik wissel heel vaak van radiozenders omdat mijn muzikale smaak heel divers is.
Meestal switch ik tussen Radio 10 en Radio Continue.
Luisteren jullie eens zelf. Wat een verschil!:grin:

Helga

2 „Gefällt mir“

Ik luister graag, via internetradio, naar “sublime fm” en als ik het meer soulig wil hebben naar “NPO Soul en Jazz”. Maar muziek is altijd een vraag van smaak, toch?

2 „Gefällt mir“

Hahaa, prima @Rike - zal ik doen :relieved::wink:

ik heb vandaag naar Puur NL geluisterd (Brabant).

Heel grappig, vele van de liedjes zijn mij bekend maar niet met deze tekst :smiley:

Topper:

2 „Gefällt mir“

Meestal luister ik naar NPO Radio 2, maar soms ook naar Radio Rijnmond of Omroep Flevoland. Als ik in de auto ben, luister ik ook naar 3FM, omdat de zender hier in de buurt van Münster zonder storing kan mobiel op de FM ontvangen worden, omdat NPO Radio 2 soms gestoord is. Maar als ik met de auto in Nederland ben, geef ik de voorkeur weer aan Radio 2. Thuis luister ik alleen maar naar webstreams, omdat de terrestrische ontvangst in mijn flat slecht is.

2 „Gefällt mir“

Ich kannte auch nur die deutsche Version, wahrscheinlich mal im Apres Ski gehört. Mit viel Bier hört sich alles viel besser an :roll_eyes:

Meestal luister ik Radio Veronica in Nederland. Het is leuk en valt mee omdat ik niet meer zu vaak in Nederland ben. Op kantoor in NL hebben wij regelmatig omgewisselt, het is toch na een paar dagen steeds hetzelfde wat ze draaien… Maar dat is in Deuitsland ook niet anders.

Radio 538, 100%NL en in het weekend vaak NPO2.
(als ik alleen ben vaak YouTube, Spotify of NDR2)

's Morgens vanaf 6.00 uur luister ik naar NPO Radio 1 (heel informatief) en vanaf 8.30 uur naar NPO Radio 5 en als mij dat te gortig wordt (meestal rond het middaguur), schakel ik om naar Sky Radio.
Tot 18.00 uur loopt de radio ononderbroken ondersteund door een kleine FM-zender die ca.150 m. rond mijn huis te horen is en zodoende kan ik overal waar ik buiten ben Nederlandse radio luisteren.
De buren begrijpen er geen hol van hoe dat werkt. :wink:

2 „Gefällt mir“

Het blijkt wel in bijna iedere Nederlander een kleine piraat te zitten.

2 „Gefällt mir“
taaltip @JohannesH

D

Het blijkt wel dat in bijna iedere Nederlander een kleine piraat zit
Of
Er lijkt in bijna iedere Nederlander een kleine piraat te zitten.

1 „Gefällt mir“