Wolfgang, wil je zo vriendelijk zijn deze tekst in het Duits te schrijven, dan zal je zien wat er niet klopt.
Dankjewel.
Hoi Hans, gisteren en eergisteren had ik het erg druk vanwege termijnen. Graag mag ik nu de zinnen vertalen.
Wenn eine Schriftstellerin verständlich schreibt schreibt sie so, dass die Leser sie verstehen.
Schreibt sie klug bedeutet das, dass sie versteht, was sie schreibt. Eva Vriend schreibt sehr klug. . Sie hat sich sehr mit der Sache beschäftigt, sie weiß worüber sie schreibt, klug also.
Neuwsgierig als ik ben, heb ik de zinnen door de AI (Talkpal) laten vertalen, nadat ik mijn eigen vertaling had geschreven. De vertaling van AI is:
Wenn eine Schriftstellerin verständlich schreibt, schreibt sie so, dass die Leser verstehen, was sie schreibt.Wenn sie vernünftig schreibt, bedeutet das, dass sie versteht, was sie schreibt. Eva Vriend schreibt sehr vernünftig. Sie hat gut Recherche gemacht und weiß, worüber sie schreibt, also vernünftig.
Ik heb de tekst ook nog in Google Translate ingevoerd. Resultaat:
Wenn eine Autorin verständlich schreibt, schreibt sie so, dass die Leser verstehen können, was sie schreibt. Wennsie vernünftig schreibt meint sie, das sie versteht was sie schreibt. Eva Vriend schreibt sehr vernünftig. Sie hat gründlich recherchiert und weiß, worüber sie schreibt- mit anderen Worten: vernünftig.
Toevallig kwam ik gisteravond nog mijn lievelingsnederlander tegen, een Haarlemse meneer van leeftijd.Ik heb hem de Nederlandse zinnen van mijn mobieltje voorgelezen en heb hem gevraagd wat daarmee fout is.Hij zij: “Niks. Het is begrijpelijk Nederlands en jij hebt gelijk”
Hans, kan je me alsteblieft schrijven wat er niet klopt?
Beste Wolfgang,
Zoals altijd zijn het die fijnheden die niet kloppen en als je met AI op de proppen komt haak ik gelijk af.
Ik lees de bijdragen meestal 's morgensvroeg en zie dan woorden zoals verstandig en toen in plaats van als en niet te vergeten oppoldering. Daar struikelde ik over en probeer dan te zeggen, wat er fout of niet juist aan is.
Als ik niets corrigeer wordt het mij soms dagen of wel weken later verweten, daarom schrijf ik het liever gelijk.
Het gaat in jouw geval om nuances van bepaalde zinnen en een schrijfster zal nooit van zichzelf beweren dat ze verstandig schrijft.
de familieband
de oomzegger
de tantezeggers
de overgrootvader
het achterkleinkind
35 jaar éénwording
de stemwijzer
de kieswijzer
Prikkelarm
Verkiezingsdag 29.10.2025
dreumesen
Uitvaartkist