Wandelen in Nederland

Hoi allemaal,

Ik zou graag eens Nederland leren kennen maar mijn man kan ik alleen naar Nederland lokken als er mooie wandelpaden zijn. Kennen jullie mooie wandelpaden in Nederland? Ik weet dat er mooie wandelpaden in het Duits-Nederlandse grensgebied zijn maar we zouden graag een beetje verder weg van de grens gaan wandelen. Iemand een idee?

Groetjes,
Saylana

2 „Gefällt mir“

Ein schönes Thema, Saylana, und da fällt mir spontan het Pieterpad ein:

Dieser Wanderweg führt von Groningen im hohen Norden nach Maastricht im tiefen Süden der Niederlande.

Wenn euch die Küste und der Strand näher sind gäbe es zum Beispiel die Strand6Daagse. Darüber hat Petra Scheltema, eine Deutsche, die schon lange in den Niederlanden lebt, mal im buurtaal-Blog berichtet:

Es gibt aber bestimmt noch mehr gute Tipps. Da bin ich genauso gespannt wie du :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Danke, Alex, für die Anregungen. Strandwanderungen sind leider nicht so mein Ding. Und 6 Tage den Strand lang ist seeeeehr meditativ. Pieterpad hört sich da schon besser an. Allerdings bin ich persönlich eher ein Fan von Rundwanderungen, da muss man nicht ständig die Unterkunft wechseln.

1 „Gefällt mir“

Ich bin mir sicher, dass wir hier noch ein paar andere Tipps für dich zusammenkriegen, Saylana :slight_smile:

Wer kann Saylana schöne Wandertouren in den Niederlanden empfehlen?

1 „Gefällt mir“

Hallo Martina,

ich habe den Bericht erst jetzt gelesen, aber wandern kann man ja immer. :wink:

Hier habe ich noch was gefunden. :slight_smile:

Grüße Andrea

2 „Gefällt mir“

Daar sluit ik me bij aan en wijs je op deze pagina

Voor mij het beste startpunt als ik op zoek ga naar een leuke wandeling.

4 „Gefällt mir“

Er bestaan ook NS wandelingen, dan wandel je van het ene naar het andere treinstation. Ik heb dit tot nog toe één keer gedaan en vond het een mooie wandeling! (10 km wandeling)

4 „Gefällt mir“

Goede link, Anja. Dat is ook een leuk idee.:slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt allemaal. Ik ben net terug van weggeweest en zie pas nu jullie voorstellen. Ik ga de pagina’s eens bekijken.

2 „Gefällt mir“
Taaltip voor Saylana

Ik ga de pagina’s eens bekijken.

2 „Gefällt mir“