Waar houden jullie van?

PS: Das d am Ende von houd darf man auch weglassen:

Ik hou van … ist also auch korrekt.

Ik houd van sterke koffie zonder melk en suiker.

1 „Gefällt mir“

Ik ook :coffee:

Ik houd ook van wandelen trouwens, en daarna dan koffiedrinken :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik houd van mosselen met knoflooksaus :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ha, lekker!


De weg naar geluk is houden van beren :bear:


Van: ‚Loesje‘

(Loesje is de naam van een fictief meisje dat posters met kritische en/of humoristische teksten schrijft en in de openbare ruimte plakt. De teksten van Loesje worden gekenmerkt door een positieve en humanistische benadering. Bron: Wiki)

Ik houd van een goed en groot glas Weizenbier :blush:

2 „Gefällt mir“

Jammer dat we daar geen emoji voor hebben. Het systeem kent alleen maar :beers: en daarbij denk ik meer aan een Beierse Maß …

1 „Gefällt mir“

Ik houd van zeilen op het Friesische Meeren op een Polyvalk :sunglasses:

5 „Gefällt mir“

Goedemorgen Schecke, van harte welkom op het forum (had ik geloof ik nog niet tegen je gezegd). Ben je piloot? In ieder geval wel kapitein (op een boot) dus :smiley: Wat leuk, we hebben nu al een flink aantal mensen dat van zeilen houdt. Ik ga zo eens een nieuw thema beginnen: zeilen in Nederland. Als je nog vragen hebt, laat het gerust weten.
Groetjes,
Ralf

Goedemorgen Ralf, bedankt voor de hartelijke welkom. Nee, ik ben geen piloot helaas. Maar ik houd van zeilen en vliegen. En ik houd van KLM en Boing 747 :airplane: Wat leuk, ik ben blij met en nieuwe thema “zeilen in Nederlands”.

Groetjes,
Vera

2 „Gefällt mir“

Hartelijk welkom ook van mij, Vera :slight_smile:

Mag ik je verbeteren? Het nieuwe thema wordt “zeilen in Nederland”, also ohne “s”.

Nederlands ist die Sprache.

Zelf kan ik helaas niet zeilen. Ik word ook heel snel zeeziek, dus ik denk dat het geen goede hobby is voor me :confounded:

Hoi Vera, het nieuwe thema over zeilen is er :smiley:

Goedemorgen Alex, bedank voor je hartelike welkom. Ja, zeker, mag je me verbeteren…Bedankt voor je hulp. Ik ler Nederlands sinds een halfjaar.

Zeilen is geen goede hobby, maar je doe kajakken?! Hoet gaat het met zeeziekte?

Groetjes,

Vera

2 „Gefällt mir“

Inderdaad Vera, ik kajak en daarbij word ik gelukkig niet zeeziek :slight_smile:

Heb jij wel eens in een kajak gezeten?

Ja, ik heb wel in een kajak gezeten - in Cologne - Fühlinger See. Dat is geen goede hobby voor me, te nat en te “direct”. Ik heb angst voor kapseizen :worried:

Dan is een zeilboot waarschijnlijk een betere keus :wink:

Van een polyvalk had ik trouwens nog nooit gehoord. Dat moest ik even opzoeken.

In een Polyvalk moet je goed je best doen, wil je die laten kapseizen. Dus geen angst Schecke :slight_smile:

bedankt, KevinBakker. het is mijn favoriet zeilboot in Nederland.

„De valk is een middelgrote open zeilboot, een tweemans wedstrijdklasse gebouwd van hout in knikspant met vaste kiel. Tegenwoordig is vooral de polyester uitvoering erg populair voor recreatie en zeillessen; in dit geval worden de boten polyvalken genoemd.“ (Wikipedia)

Maar dit behord in het nieuwe artikel „zeilen“ => lets move…

Groetjes,
Vera

3 „Gefällt mir“