Waar ben ik?

Joure?

Ik moest eerst googlen, waar Joure ligt.

De plaats ligt ten zuidoosten van Sneek in de provincie Friesland.

De foto is in de provincie Overijssel genomen. De heel kleine keersluis op de voorgrond ligt tussen de binnen- en de buitenhaven van de gezochte plaats. Helaas heb ik geen andere foto.

Giethoorn of Zwartsluis?

Zwartsluis is héél dichtbij. In 2001 zijn 3 gemeenten samengegaan (darunter Zwartsluis und der gesuchte Ort)

Es sind nur rund 3 km. Aber erkundige Dich vorher, ob die Fähre auch geht. Sonst musst Du schwimmen oder einen riesigen Umweg in Kauf nehmen :smile:

Nu heb je toch heel veel verklapt zo dat de oplossing gemakkelijk te vinden was. :smiley:
Het is Genemuiden.

3 „Gefällt mir“

Genemuiden, nooit van gehoord. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Vooruit met de geit, de volgende foto dan maar.

3 „Gefällt mir“

Ja, ik was in Genemuiden.

Dat was nu inderdaad niet meer moeilijk (enkele tips zijn soms nuttig en nodig) :grin:
Ik dacht dat de oplossing van de raadsel met behulp van de kernwoorden Overijssel, keersluis en rijksmonument gevonden wordt.

Helga, waar was jij?

2 „Gefällt mir“

Afgelopen vrijdag was ik hier: :grinning:

't is ook niet zo gemakkelijk maar ik zal zo nodig een hint geven.

3 „Gefällt mir“

Ergens in de gebied van Kielerkanaal?

1 „Gefällt mir“

Nee.

Ergens aan de IJssel?

1 „Gefällt mir“

Ik wist dat je het wist. :joy:

Nu alleen nog iets preciezer. :slightly_smiling_face:

Steenfabriek Fortmond?

3 „Gefällt mir“

Ja Dirk, dat klopt. De schornsteen hoort bij de voormalige steenfabriek in Formond, een gehucht gelegen in het natuurgebied De Duursche Waarden

http://www.infocentrumijssel.nl/
tussen Olst en Wijhe, of voor de in deze streek minder bekende mensen: tussen Deventer en Zwolle.
De foto is genomen vanuit een uitkijktoren waarvan je een fantantisch uitzicht hebt over het natuurgebied, de IJssel en het tegenover gelegene dorpje Veessen, dat met Fortmond middels de Kozakkenveer https://www.kozakkenveer.nl/ verbonden is.
Van de oude steenfabriek zijn behalve de schornsteen alleen nog een paar restjes van oude muren zichtbaar die over een paar jaren waarschijnlijk volledig dichtgegroeid zullen zijn.

Nu jij een mooie foto. :smiley:

2 „Gefällt mir“


Dit zal wel niet zo moeilijk zijn. De vraag is: hoe heet de Franse partnerstad van deze plaats? Als je de naam hebt van deze Duitse plaats is het niet moeilijk de naam van de partnerstad te vinden
Du wirst bestimmt schmunzeln…

1 „Gefällt mir“

Ligt de stad in Baden-Württemberg?

Tamelijk in het midden van Duitsland. Er is een uitgedoofde vulkaan in de buurt.
Dus niet “im Ländle”.

In de Rhön ?

De andere kant op, Hans

In de Eifel?