Waar ben ik?

Ik ook. Maar ik wilde zo graag meedoen. :slight_smile:

Wie weet waar dit is?

4 „Gefällt mir“

Den Helder misschien? :slight_smile:

Ik ben al door Den Helder doorgereden op de weg naar Texel en denk, dat het niet deze stad is. Ik denk, dat deze foto opnieuw de haven van Amsterdam toond.

2 „Gefällt mir“

Dat klopt. We zijn 2010 in Amsterdam geweest om van de Sail Amsterdam naar de Sail Bremerhaven te zeilen. De foto is vanaf een reuzenrad gemaakt.

3 „Gefällt mir“

En waar ben ik?

1 „Gefällt mir“

Valkenburg?

Dat klopt! Omdat je uit de buurt komt, was het wel makkelijk voor jou?

2 „Gefällt mir“

Inderdaad, Johannes. Aken ligt er vlakbij, en ik ben al regelmatig in Valkenburg geweest :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hier is een nieuwe opdracht. Ik zie, ik zie, wat jullie niet zien, en het is:

Tip: de foto is niet in Nederland genomen

1 „Gefällt mir“

Ik wist dat het Sail moest zijn en dat het zeker vanuit een reuzenrad was gemaakt (perspektief en spiegeling), maar wist ook: dat is niet Den Helder (zeker geen bomen langs de kade :see_no_evil:). Sail in Amsterdam dus… :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik zie dat er een factory outlet in de achtergrond is of tenminste een reclame voor een factory outlet, maar dat is geen hulp voor mij. Als het niet in Nederland is, werd de foto misschien in Vlaanderen genomen? Toond die plastiek de oppakking van Egmond door de Spaanse leger in de Tachtigjarige Oorlog? Of ben ik helemaal op de foute weg?

Nee, ik blijk wel op de foute weg te zijn, in de achtergrond is fractuurschrift te zien met de lettercombinatie “chs”, dus blijkt de foto in een Duitstalige plaats met een factory outlet in de buurt genomen te zijn.

Ik durf een gissing te maken en zeg, de foto is in Andechs in Beieren genomen.

1 „Gefällt mir“

Dat is echt moeilijk… Ik weet het nu wel… maar allen met hulp van google… poeh! :wink: Succes jongens!

1 „Gefällt mir“

Tip: de foto is in Oost-Duitsland in een overdekte winkelgalerij gemaakt.

1 „Gefällt mir“

Ik moet raden: Leipzig?

2 „Gefällt mir“

Ja, inderdaad! Goed geraden :wink:

Het standbeeld hoort bij een scène uit het boek Faust van schrijver Johann Wolfgang von Goethe (1749–1832). Het restaurant heet Auerbachs Keller, en werd in het boek van Goethe beschreven. Ik was er afgelopen winter, met Oud en Nieuw (=Silvester) en heb er erg lekker gegeten (Ochsenbäckchen).

Heb je een nieuwe foto voor ons, Roland? :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

:grinning:

Leipzig is een mooie stad. Ik had jaaren geleden een cursus er. Leipzig is een historische plek. Ik herinner aan de maandags demonstraties en de vergaderingen in de Nicolai kerk tijdens de eeuwwisseling in de voormalige DDR.

Ben je bij het “Völkerschlachtdenkmal” gewest?

Graag stuur Ik een nieuwe foto maar misschien morgen. Ik heb al een idee…

Tot gauw

2 „Gefällt mir“

We wachten in spanning af, Centurion :slight_smile:

Dus!

Waar was ik?

Groetjes
Roland

3 „Gefällt mir“

In Nederland!