Waar ben ik?

Maar je bent erachter gekomen dat het in de Eifel was en je kende de rivier ook. :wink:

Also wenn du ein Foto hast, Verena, dann kannst du es ruhig senden. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ok Andrea - dan probeer ik het met deze foto:

3 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Verena][quote=“VerenaE, post:440, topic:949, full:true”]
ik denk dat Andrea aan de beurt is Ze was een beetje sneller dan ik
[/quote][/details]

Hallo Alex, ja, das “ik” am Ende ist irgendwie verloren gegangen. Und die richtige Satzstellung fällt mir doch immer wieder schwer.

1 „Gefällt mir“

Ich würde in einem U-Bahnhof in Deutschland sagen.

6 Beiträge wurden in ein neues Thema verschoben: Alvast

Kitty heeft gelijk - een metrostation (U-Bahnhof) in Duitsland is alvast juist.

1 „Gefällt mir“

Frage ist nur welcher U-Bahnhof…?

Hamburg?

1 „Gefällt mir“

Volgens de foto zou het een heel klein treinstation moeten zijn. Er zijn slechts twee sporen om te zien.

Geen bovenleiding - hm, moeilijk.

1 „Gefällt mir“

Ik weet het! Hamburg, HafenCity Universität =) Toch?

4 „Gefällt mir“

Wauw, Anni. :+1:

Ik denk dat je gelijk hebt.

2 „Gefällt mir“

Ja Anni, juist:

Ik was daar in 2015, en vond het heel leuk:

Hier een filmpje:

Helaas kon ik mijn filmpjes niet uploaden.

Te zien zijn de “Lichtspiele” in het weekend om het hele uur vanaf 11.00 tot 18.00 uur.

3 „Gefällt mir“

Mooi. Weet je wat de lampen voorstellen? Koffers, cargo’s?

2 „Gefällt mir“

Ik heb gehoord, dat die lampen containers zullen voorstellen, omdat de U-Bahnstation in de buurt van de “Hamburger Hafen” ligt, waar de containers worden verscheept.

1 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Verena][quote=“VerenaE, post:454, topic:949”]
Ik heb gehoord, dat die lampen containers zullen voorstellen, omdat het U-Bahnstation in de buurt van de “Hamburger Hafen” ligt,
[/quote]
NL: zullen = DE: werden. Du kannst hier im Niederländischen auch moeten verwenden.
[/details]

3 „Gefällt mir“

Ein Beitrag wurde in ein neues Thema verschoben: Verena’s oefeningen

Nou, dit is geen mooie foto maar wel een mooie gevel. Waar was ik?

4 „Gefällt mir“

Ik denk dat dit gebouw ergens aan de Oostzee staat. Misschien is het een stadhuis. Het herinnert me een beetje aan Rostock of Stralsund. Maar het is noch het ene noch het andere…

1 „Gefällt mir“

das Lübecker Rathaus ?

3 „Gefällt mir“

Heel goed, Jutta, de foto toont inderdaad een stadhuis van een stad die dicht bij de Oostzee ligt. Andrea‘s antwoord is juist: Jullie zien een gedeelte van het stadhuis te Lübeck. Als jullie goed kijken, zien jullie de wapens van Lübeck op de gevel: een adelaar met twee koppen (de „rijksadelaar“) en een wit en rood schild. De kleuren van het schild tonen aan dat Lübeck lid van de hanze was. Ik heb voor dit gebouw gekozen omdat de wapens en de stijl naar grensoverschrijdende relaties verwijzen: Bijvoorbeeld waren ook Deventer en Brugge lid van de hanze, en dit gedeelte van het stadhuis werd niet door een kunstenaar uit Lübeck ontworpen, maar door de Vlaamse architect en beeldhouwer Hans Fleming.

6 „Gefällt mir“