Vorstellungsrunde (Leo)

Hoi,ik heet Leo. Ik ben 67 jar en pensionerde. Ik woon in de buurt van Rostock. Mijjn hobbies zijn lezen, tuinieren en naaien. ik heb en kat. Ik leer Nederlands omdat mijn kleinkinder betterb kan verstaan.
een fijne dag
Leo

5 „Gefällt mir“

Welkom Leo!
Leuk dat je er bent.
Jouw kleinkinderen wonen dus in Nederland?
Wat leuk, dat je de taal leert om beter met hen te kunnen praten ( oweia @ralf of @Maartje klopt dat zo?)
Ik tuinier ook veel. We hebben vandaag veel bramen geplukt,maar de tomaten hebben nog een beetje zon nodig.
Ik wens je heel veel plezier hier Leo :slight_smile:

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Volgens mij klopt dat wel, Rike! :slight_smile: “… om met ze te kunnen praten.” wäre auch richtig gewesen.

En natuurlijk hartelijk welkom op het forum, Leo. Ik zie dat je van tuinieren houdt. Heb je een grote tuin? Ik vind het in ieder geval erg dapper van je, dat je Nederlands leert voor je kleinkinderen! Dat vinden ze zelf vast ook erg leuk.

Groetjes,
Maartje

2 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Leo (of moet ik Helga zeggen?), leuk dat je er bent.

Wat naai je zo? Rokken, jurken?

Oh, darf ich dir direkt schon mal ein paar Sprachtipps geben? Die kannst du sehen, wenn du auf “Sprachtipps” klickst.

[details=Sprachtipps]

[quote=“leo, post:1, topic:1106, full:true”]
Hoi, ik heet Leo. Ik ben 67 (jar) jaar en (pensionerde) gepensioneerde. Ik woon in de buurt van Rostock. Mijjn (hobbies) hobby’s zijn lezen, tuinieren en naaien. ik heb (en) een kat. Ik leer Nederlands omdat mijn (kleinkinder) kleinkinderen (betterb) beter kan (verstaan) begrijpen.
(een) Een fijne dag ,
Leo
[/quote] [/details]

Groeten uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Goedemorgen Leo,

een hartelijke welkom uit het Rijnland,

groetjes,

Wolfgang

2 „Gefällt mir“

Goedemorgen!
Hartelijk welkom op het forum. Ik wens je heel veel plezier hier :slight_smile:
Hoe leer je dan Nederlands? Volg je een cursus?
Groetjes,
Jessi

2 „Gefällt mir“

Hallo Rike!
Dank wel voor hartelijk begroeting. Oh, je hebt ook al bramen. Ze duren bij mij nog het tijdje. Maar ik heb veel frambooosen geplukt.Ja mijn kleinkinderen ,mijn dochter en mijn schoonzoon leven in Zued-Holland.
Ik wens een fijne dag
Leo

2 „Gefällt mir“

Goedemiddag Ralf!
Dank je voor help. Ik vind het goed,wanner ik verbeter (werde).
Groeten
Leo

1 „Gefällt mir“

Hallo Jessi!
dank je voor hartelijk begroeting. Ik leer met Alex en Ralf (Beginners…)
Groetjes
Leo

1 „Gefällt mir“

Hallo Wolfgang!
Dank je voor hartelijk begroeting.
Groetes vaan de oostzee
Leo

Graag gedaan, Leo :blush:

Nog meer tips

Hallo Ralf!
Ik naai rokken en jurken voor mij , mijn dochter en mijn groote en kleine kleindochter…
Een fijne avond
Leo

1 „Gefällt mir“

Hallo Maartje!
Ja, ik heb met mijn echtgenoot een grote tuin.;met tomaten, aardappel, komkommer,courgette, aardbeien,framboosen,bramen en veel bloemen.
Een fijne avond wens
Leo

2 „Gefällt mir“