Van Dale eentalig woordenboek voor anderstaligen (NT2) is nu online beschikbaar

Ik houd van eentalige woordenboeken voor anderstaligen. Voor Engels gebruik ik het Oxford Advanced Learners Dictionary. Voor Nederlands bestaat het Van Dale pocketwoordenboek Nederlands als tweede taal (NT2).

Van Dale kondigde de online versie, op Twitter aan. Je kunt het woordenboek online een maand kosteloos uitproberen.

Persoonlijk vind ik dat het een prettig hulpmiddel is om Nederlandse woordjes te leren. Online kan je de woordjes zelf beluisteren. De online versie werkt zelfs op smartphones heel goed. Ik denk ook dat de prijs voor een jaartoegang goedkoper is. Een jaar online gebruik kost € 4,95.

2 „Gefällt mir“

Een goeie tip!

Hier is de tweet van Van Dale die Daniel bedoelde:

https://twitter.com/VanDaleUitgever/status/785452591090139136

Ik heb zelf de papieren versie van het pocketwoordenboek NT2 en ik raad het ook altijd aan mijn cursisten aan.

PS Ik heb een aantal foutjes in je tekst verbeterd, Daniel. Ik hoop dat dat ok is?

1 „Gefällt mir“

@Alex, de verbetering van mijn foutjes is echt tof. :slight_smile:

Ik heb ook de Dikke Van Dale op mijn iPhone. Het is een fantastisch Nederlands woordenboek. Maar de NT2 versie is eenvoudiger en heeft tonen van de woordjes.

1 „Gefällt mir“

Bedoel je dat je kunt horen hoe de woorden worden uitgesproken? Dan zeg je bijvoorbeeld:

en je kunt horen hoe de woorden klinken.

Tonen is hetzelfde als weergeven. Dat betekent darstellen/zeigen.