Vakantie veilingen

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik vroeg me af of iemand van jullie al ervaringen met de website en deals van vakantie veilingen heeft gemaakt. Ist dat de Nederlandse variant van Groupon of DailyDeal?

Ik wil grag heel goedkope tickets voor een reis kopen maar ben er niet zeker van of dat gaat lukken… dus kijk ik nog even wat rond en vraag het aan de mensen of ze de website kennen :slight_smile:

Hoi Jessi, ik heb zelf geen ervaring met VakantieVeililingen, maar het lijkt me op zich een betrouwbare site.

1 „Gefällt mir“

Ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee, maar vrienden gebruiken Vakantieveilingen regelmatig en hebben geloof ik nog geen slechte ervaringen gehad. Waar je natuurlijk wel erg op moet letten, zijn de kleine lettertjes. Vaak gelden zulke acties alleen in een bepaalde maand, of alleen doordeweeks (en niet in het weekend). Maargoed, dat wordt bij de meeste dingen wel vermeld. :slight_smile: Lijkt inderdaad veel op Groupon.

Zelf heb ik een tijd geleden wel eens via Hotelveilingen een kamer geboekt, dat ging altijd prima. Er komen soms wel wat kosten bij (ontbijt etc.) en vaak gelden de regels die ik hierboven al noemde (aankomst alleen op zaterdag bijv.), maar als je daar omheen kunt plannen, is het een fijne optie. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ik heb wel een eenmalige ervaring: het was drie dagen Berlijn. Op zich niet onaardig, alleen bleek de afstand tussen het hotel (Messe) en Berlin Mitte ongeveer 25 minuten met de S-bahn te zijn. Ik zou nu heel goed kijken of er niet van dat soort addertjes onder het gras zitten. Met tickets zou ik onderzoeken of de vertrektijd (heen en terug) misschien midden in de nacht is. Overnachtingen liever niet grenzend aan een snelweg of op een half uur lopen van een strand. Enzovoorts. Ik weet niet of er een Duitse uitdrukking voor kopen (ook op het internet) bestaat, maar in het Nederlands gaat dat zo: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.

2 „Gefällt mir“

Oh ja, bijv. “Kaufen Sie nicht die Katze im Sack!”

1 „Gefällt mir“

Dank jullie voor de antwoorden. Ik durfde Nederlandse tickets als winstpakker op vakantie veilingen te kopen… ik kon de code ook al verzilveren op ns.nl en hoop nu, dat alles goed gaat wat betreft dit. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ook nog een idee (voor de toekomst dan :see_no_evil: ): ik koop soms vliegtickets via “Skyscanner”.

Jaaa, dat is super… daar kan je heel goedkoop tickets kopen (als je wel flexibel bent)… :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ja, hoor! VakantieVeilingen gebruik ik heel vaak om waardebonnen voor NS tickets te kopen - super handig en goedkoop :ok_hand::relaxed:

3 „Gefällt mir“

Vandaag net een aanbieding van hotelkamerveiling gezien: 2 dagen (wat in NL natuurlijk maar 1 overnachting is) Groningen 34,-- euros per persoon. Klinkt goed.
Boekingskosten per arrangement: 19,95 - dan zijn we al bij 54 euro
s en niet meer zo ver van de normale prijs verwijderd.

“Op 10 minuten afstand van het centrum van Groningen”

10 minuten - hmmmmmh - lopens, op de fiets, met de auto?
Als je dan verder doorklikt dan zie je dat het hotel op meer dan 6 kilometer van het centrum is. Dan zal het toch waarschijnlijk de auto zijn. :confused:
Als je dan nog verder doorklikt dan luidt de hoofdlijn van de aanbieding ineens “Hotel blablabla nabij Groningen”.

Nou ja, wat moet ik zeggen, ik zie dit soort addertjes onder het gras wel. Maar er zijn zeker talloze mensen die hier in trappen en later teleurgesteld zijn.

1 „Gefällt mir“