Vakantie veilingen

Hallo allemaal :slight_smile:

Ik vroeg me af of iemand van jullie al ervaringen met de website en deals van vakantie veilingen heeft gemaakt. Ist dat de Nederlandse variant van Groupon of DailyDeal?

Ik wil grag heel goedkope tickets voor een reis kopen maar ben er niet zeker van of dat gaat lukken… dus kijk ik nog even wat rond en vraag het aan de mensen of ze de website kennen :slight_smile:

Hoi Jessi, ik heb zelf geen ervaring met VakantieVeililingen, maar het lijkt me op zich een betrouwbare site.

1 „Gefällt mir“

Ik heb er zelf niet zo heel veel ervaring mee, maar vrienden gebruiken Vakantieveilingen regelmatig en hebben geloof ik nog geen slechte ervaringen gehad. Waar je natuurlijk wel erg op moet letten, zijn de kleine lettertjes. Vaak gelden zulke acties alleen in een bepaalde maand, of alleen doordeweeks (en niet in het weekend). Maargoed, dat wordt bij de meeste dingen wel vermeld. :slight_smile: Lijkt inderdaad veel op Groupon.

Zelf heb ik een tijd geleden wel eens via Hotelveilingen een kamer geboekt, dat ging altijd prima. Er komen soms wel wat kosten bij (ontbijt etc.) en vaak gelden de regels die ik hierboven al noemde (aankomst alleen op zaterdag bijv.), maar als je daar omheen kunt plannen, is het een fijne optie. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ik heb wel een eenmalige ervaring: het was drie dagen Berlijn. Op zich niet onaardig, alleen bleek de afstand tussen het hotel (Messe) en Berlin Mitte ongeveer 25 minuten met de S-bahn te zijn. Ik zou nu heel goed kijken of er niet van dat soort addertjes onder het gras zitten. Met tickets zou ik onderzoeken of de vertrektijd (heen en terug) misschien midden in de nacht is. Overnachtingen liever niet grenzend aan een snelweg of op een half uur lopen van een strand. Enzovoorts. Ik weet niet of er een Duitse uitdrukking voor kopen (ook op het internet) bestaat, maar in het Nederlands gaat dat zo: als het te mooi is om waar te zijn, dan is het dat waarschijnlijk ook.

2 „Gefällt mir“