Vakantie met huizenruil

Hallo,
sinds meer dan 12 jaren gaan we met vakantie, doordat we onze woning met mensen uit andere landen ruilen. We doen dat over twee websites: Homelink (https://homelink.org/de/) is een heel grote internetportaal met ruilpartners van de hele wereld. Green theme international (https://www.gti-home-exchange.com/) is kleiner, maar een beetje goedkoper. Je kunt alle huizen zien, met foto’s en beschrijvingen. Aleen maar de adressen kreeg je, als je en jaarlijke bijdrage betaalt. Dat is niet te veel, vinden wij. Daartegen hebben jullie een hele woning of huis voor jullie zelf, je leeft waar de ingezetenen leven, en je hebt alleen de reiskosten te betalen.
Deze jaar is het bijzonder praktisch, omdat wij ondanks de Corona crisis drie ruilen in drie steden in Nederland kunnen maken.
Hoe vinden jullie dat?
Groetjes
Andreas

3 „Gefällt mir“

Op de eerste blik lijkt het leuk, en wij hebben het ook een keer geprobeerd maar niet in ons huis, daar zou ik teveel op slot moeten doen, wel in ons appartement aan de Oostenrijkse grens maar daar maakten die mensen er een puinhoop van en zijn we na één keertje genezen.
Een paar voorbeelden, die dame heeft een flesje met nagellakremover op de couch laten vallen, couch onbruikbaar zonder dat je nu een „Überwurf“ gebruikt, het mooie wandmeubel beschadigd, en de TV gewoon meegenomen en over het schoonmaken wil ik het nog niet eens hebben. Toen we in hun huis kwamen, hadden we al een vermoeden dat het mis zou lopen. Het was in Frankrijk en daar gaan wij nooit meer naartoe, stelletje viespeuken. Begrijp ook niet wat de Nederlanders daar zo massaal zoeken.

2 „Gefällt mir“

Wat jammer met jouw huizenruil! Zoiets verschrikkelijks als jullie hebben ondervonden, hebben wij bij onze 17 ruilen gelukkig nooit meegemaakt. Wij hebben ons huis altijd in prima staat teruggevonden.
Bovendien hebben we principieel de instelling om de mensen met vertrauwen tegentekomen, ook als we zo nu en dan een schop onder onze kont krijgen.

1 „Gefällt mir“

ik denk dat je bedoelt : „met vertrouwen tegemoet te komen of zien“ ?

1 „Gefällt mir“

Dank je