Vaderdag

Vandaag was ik er al an het praten met een Nederlander van het Waddenzee en hij zei Vaderdag is in Nederland nooit bekend, ook lekker fietsen en drinken doet nooit iemand deze donderdag.

Wat triest, toch? :smiley:

Wat doen jullie op Hemelvaart?

Ik ben benieuwd! :slight_smile:

mijn flat schoonmaken… maar ik ben ook en vrouw en geen vader. :laughing:

2 „Gefällt mir“

Wandelen en de vaderdagjesmensen zo mogelijk ontwijken. :smiling_imp:

4 „Gefällt mir“

“Vatertag” zoals het in Duitsland gevierd wordt, kende ik inderdaad ook niet. :slight_smile: We hebben wel “Vaderdag” en “Moederdag”, maar die worden heel anders gevierd. Zou het zelfs niet echt vieren noemen - het is meer een dag om alle moeders of vaders te laten zien dat je ze waardeert! De meeste mensen gaan bij hun ouders langs of sturen een kaartje en een cadeautje. Meer is het helaas niet!

EDIT Hemelvaart is voor de meesten ook niet zo heel bijzonder, geloof ik. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het zit in de wat meer religieuze kringen, maar ik denk dat de meeste Nederlanders gewoon genieten van de extra vrije dag en misschien een weekendje weggaan. Op de vrijdag na Hemelvaart zijn de meeste kantoren erg leeg… :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Vatertag heb ik net als @Maartje als een typisch Duits fenomeen leren kennen, Christian …

1 „Gefällt mir“

Ik denk net ff, heb misschien Alex een artikel daarover geschreven?

Dankje!

1 „Gefällt mir“