Ursula wil graag Nederlands leren

Hoi, ik ben Ursula en ik wil Nederlands leren. Ik wil graag met iemand op Nederlands ruilen.

Hartelijk welkom hier op ons forum, Ursula. Misschien kun je nog iets meer over jezelf vertellen? Je schijnt al een beetje Nederlands te kunnen schrijven. Heb je ergens een cursus gevolgd? En waarom wil je graag Nederlands leren?

Meinst du, dass du einen Sprachpartner suchst?

Hoi Alex,
ik wil graag Nederlands leren omdat mijn dochter bij familie in Nederland woont. Zij heeft drie kinderen en slechts een spreekt een beetje Duits. Ik hou van Holland en bezoek het vaak. Ze woont al 11 jaar in het zuiden van Nederland. Ik ben 8 maanden aan het leren met de Portal “Babbel”. Ik lees ook kleine thrillers zoals “De moordenaar van Den Haag”. Wie wil mijn schrijven?

1 „Gefällt mir“

Welkom Ursula,

Je schrijft al prima, veel succes hier. Waar woon je? Misschien is er een stamtafel in de buurt van je, dat zou zeker helpen, toch? En ook voor de vraag of er een tandempartner zou kunnen zijn, is het belangrijk te weten, waar je woont. Ga hier eerst rustig rondneuzen, veel plezier!

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Ik woon naar Hamburg in Diutsland en ik ben op zoek naar een Nederlandse Stammtisch

Wat bedoel je precies, Ursula? Dat je dochter getrouwd is met een Nederlander?

Ik denk dat je je Nederlands ook goed kunt verbeteren door hier in het forum actief mee te doen. Kijk eens lekker rond, zoals Gabi al voorstelt en doe mee met de thema’s die je interesseren.

Veel succes en plezier!

Hallo Ursula,

Welkom op het forum. Ik wens je veel plezier. :slight_smile:

Ha, je woont in de buurt van Hamburg zoals @Kaashapje en bent op zoek naar een Nederlandse stamtafel. :slight_smile:

Aufruf: Neuen Stammtisch südlich von Hamburg organisieren?

Vielleicht wird es ja doch noch was. :slight_smile:

Ik hou van Holland 1) en bezoek het vaak.

Vielleicht kannst du auch an niederländischen Stadtführungen teilnehmen (Rondleidingen). Ich habe im Oktober an einer Stadtführung in Leeuwarden teilgenommen und auf diese Art die Sprache zu lernen, finde ich auch eine schöne Idee. Ich habe mir deshalb vorgenommen, noch bei einigen „Rondleidingen“ mitzumachen :wink: .

Groetjes,
Andrea

  1. Mit Holland ist eigentlich Nord- oder Südholland gemeint. :wink:
2 „Gefällt mir“