TV - NPO 2 in Duitsland openbaar beschikbaar (Düsseldorf)

Hoi allemaal,

Ik weet niet of NPO 2 overal in Duitsland, of alleen maar in Düsseldorf in de buurt van Gerresheim, beschikbaar is…

Heb vanmiddag een automatisch Sendersuchlauf gedaan omdat ik wilde weten, of vanaf vandaag de privé zenders idd zijn verwijderd uit het openbaar en gratis programma. Dat zijn ze niet en ik heb stomtoevallig gezien, dat we hier in de buurt nou ook naar NPO2 kunnen kijken. :slight_smile:

Groetjes
Heike

3 „Gefällt mir“

Hoi Heike,

De vraag is nu of je NPO2 via DVB-T of via DVB-T2 of zelfs via een kabelprogramma ontvangt ?
Het is misschien vrij technisch, maar goed om te weten voor anderen in jouw omgeving. Mijn leerling die in Alsdorf woont kan het namelijk niet ontvangen, ofschoon ze heel dicht bij de grens woont.
Graag een reactie!

Groetjes van Hans uit Beieren.

2 „Gefällt mir“

Ik heb nagekeken op verschillende sites, het kan alleen maar via een kabelaansluiting in jouw omgeving worden ontvangen.
Dan heb je dus geluk !!!
De DVB-T oftewel Digitenne van Nederland, dus NPO1,2 en 3 gaan niet verder dan een kilometer of vijf over de grens, ook afhankelijk of je een antenne met versterker op het dak hebt staan. Deze zenders zijn echter niet gecodeerd en vrij te ontvangen zolang in de DVB-T norm wordt uitgezonden.
De ontvangstnorm DVB-T2 is nog niet aanwezig in Nederland, daarover wordt nog gekibbeld.

1 „Gefällt mir“

Hoi Hans,

Ik kijk via kabel naar de tv.

Groetjes,
Heike

Bedankt Heike,

Dat vermoedde ik al nadat ik een beetje rondgekeken heb. Kan je mij misschien zeggen welke kabelfirma jullie daar hebben.

Hoi Hans,

We hebben hier Unitymedia via onze verhuurder. :tv:

Fijne zondag verder,
Heike

Ik woon ook in Düsseldorf en heb Unitymedia. Ik weet helaas niet hoe een Sendersuchlauf werkt. Ik ben echt een technische dyslectica. :grinning:

Dat doe je via de instellingen van de tv @Saylana, jouw tv heeft zeker een knoopje op de remote wat ‘menu’ heet?
Wat voor een tv heb je precies? Merk enz.? Misschien kan ik nog iets beter helpen als ik dat weet.

Groetjes,
Heike

Moet ik de Sendersuchlauf niet met die Box van Unitymedia doen? Het tv-toestel is van Samsung.

Volgens mij ja, jij moet de “Zenderzoekloop” :sunglasses: op de Unitymedia Box doen.

Ik kijk alleen maar via kabel naar de tv en niet met behulp van de Unitymedia Box… dus sry… geen idee hoe dat werkt. :disappointed:

[details=Sprachtipp für Liebeliesel][quote=“liebeliesel, post:8, topic:1045”]
jouw tv heeft zeker een knopje
[/quote]

Een **knoopje** ist zwar ein Knopf – aber nur in Bezug auf Kleidung. Wenn du einen Button meinst, heißt es knop, bzw. knopje.[/details]

1 „Gefällt mir“

Thx @alex! :upside_down_face:

1 „Gefällt mir“

Goedenavond allemaal,

Ben net terug van het weekend en heb het e.e.a. gelezen over dit thema.
Hier kunnen jullie kijken welke programma via de kabel binnenkomen via deze provider.
Over NPO2 heb ik niets gevonden, echter bij deze hoeveelheid kan ik misschien iets hebben gemist, misschien was het maar een korte tijd op de kabel om te testen.
BVN is in ieder geval erbij en dat is ook heel goed om het Nederlands te horen, vooral bij het nieuws.

groet van

Hans.

1 „Gefällt mir“

Hoi Hans,

Waar? Wilde je misschien een link posten en ben je dat vergeten? :wink:

Als ik jou nou goed heb begrepen, denk je dat NPO 2 slechts tijdelijk beschikbaar was? Heb net gegeken of het er nog is, en ja! Steeds nog zonder dat het versleuteld is. :slight_smile:
Kijk eens:

Bild

Maar BVN is bij mij wel versleuteld… :astonished:

De zenderlijst van Unitymedia vind je hier. Op dit lijstje vind je alle zenders die je kunt ontvangen, ook die, die je moet betalen en all die, die versleuteld zijn.

Groetjes
Heike

2 „Gefällt mir“

Bedankt Heike, inderdaad had ik die link vergeten, sorry. Ik denk bijna, dat ze bij de kabelfirma een foutje hebben gemaakt, want BVN mag helemaal niet gecodeerd worden, dat is een Free to air programma.
Ik heb de lijst nog een keer doorgespit, maar kan NPO 2 er niet vinden.
Ik hoop voor jullie die het willen zien, dat het nog lang ongecodeerd zal blijven.

groet en welterusten,

Hans

2 „Gefällt mir“

Ik heb ook kabel van Unitymedia, maar ik woon in Hessen en kan Nederland niet ontvangen. Denk dat ze het alleen in NRW uitzenden; hier weet immers niemand wat Nederland is.

3 „Gefällt mir“