"Temperaturunterschiede" 🌡

Ja, ze zeggen dat Keulen de meest noordelijke stad van Italië is. Je woont in apeldoorn. Mijn lieve Ma hield heel veel van onze tuin en alle bloemen. En in de lente vooral Apeldoornse tulpen. :sun_with_face: en :tulip: :tulip: :tulip: :tulip: :tulip:
Tulpen eben. :slightly_smiling_face:

1 „GefĂ€llt mir“

Er staat nog „bijna“ geen wind in de baai van Keulen en het is momenteel tien graden in de schaduw. Misschien is een tochtje met de motor een goed idee? Ik lach. :grinning: :heart: haft.

:question::question:
Die kende ik nog niet hoewel ik eigenlijk zeer geinteresserd ben in natuur en bloementjes en dit soort dingen.
Misschien een vergissinkje? :smirk:
Bedoel je mischien de Tuinen van Appeltern?

1 „GefĂ€llt mir“

Nee, dat is geen vergissinkje. Ik geloof dat dat de naam was van deze mooie rode tulp. - De Tuinen van Appeltern? Helaas, ik heb er niets over gehoord. Interessant, heel interessant
en bedankt voor de info. Ik wens je 
 en jullie een fijne avond en goedenacht. :slightly_smiling_face: :waning_gibbous_moon:

4 „GefĂ€llt mir“

Hoe is het weer vandaag bij jullie? Hier is de lucht niet zo blauw. Een beetje bewolkt, een beetje winderig
maar zonnig !!! Leuk om te gaan lekker wandelen. :sun_behind_small_cloud:

1 „GefĂ€llt mir“

Vanavond is het heel koud. Het is vollemaan. De weerbericht zegt:
winden uit Noordafrika dragen stof van de Sahara naar Europa.

Over Saharazand of -stof hadden we afgelopen jaar een grappige discussie: :sweat_smile:

2 „GefĂ€llt mir“

Bedankt. Ik heb het gelezen en ook gelacht. :grinning:

kleine tip voor Erika
3 „GefĂ€llt mir“

Oh, bedankt! Weer iets geleerd. :slightly_smiling_face:

1 „GefĂ€llt mir“

Heute morgen wieder der eindeutige Beweis, dass Aachen nicht wirklich zu Deutschland gehört :wink:
Plötzlich zeigten sich Schneeflocken am Himmel - davon hatte der Wetterbericht nichts gesagt :man_shrugging:t2: Der niederlĂ€ndische bei NOS dagegen schon, da hieß es: “In het zuiden zijn meer wolken aanwezig en plaatselijk valt een bui. Misschien dat zelfs een vlok natte sneeuw waar te nemen is.” :snowflake:
Sehr prÀzise :ok_hand:

5 „GefĂ€llt mir“

Ongelofelijk :flushed::maple_leaf::fallen_leaf::sunny:

4 „GefĂ€llt mir“

Hopelijk blijft dat nog een paar dagen zo. :pray:

1 „GefĂ€llt mir“

Zomerse hitte vind ik vreselijk, maar van temperaturen rond de twintig graden geniet ik, net als jij, Hans. We hebben een fantastische nazomer.

2 „GefĂ€llt mir“

Inderdaad, jij kent me nog wel enigzins. September was tenminste in het noorden van Bayern een vreselijke maand, maar de natuur had het nodig na de enorme droge zomer. Oktober heeft het helemaal goed gemaakt en men kon de hoognodige buitenklussen bij een heerlijke temperatuur ten einde brengen. Nu is alles winterklaar en als we geluk hebben kunnen we nog flinke herfstwandelingen gaan ondernemen.

1 „GefĂ€llt mir“

Hoihoi,

Vanochtend was alles weer even wit buiten. Mooie verrassing (vond ik) :blush:

Het smelt wel snel nu trouwens


Groetjes, Ralf

5 „GefĂ€llt mir“

En vannacht was er een onweer :scream::zap:

(let op: “onweer” is een valse vriend en betekent “Gewitter”, het Duitse “Unwetter” is een “noodweer” in het Nederlands)

3 „GefĂ€llt mir“

En tot nu toe heb ik vandaag van de zon genoten. Heerlijk. :sunny: :sunny: :sunny:

3 „GefĂ€llt mir“

Dat klopt inderdaad! Nu je het zegt, herinner ik het me weer. Ongebruikelijk, zo bij dit weer.

2 „GefĂ€llt mir“

Hemeltje! :see_no_evil:
Hier in het Ruhrgebied was er goed weer met zon. :sunny:

1 „GefĂ€llt mir“