Te heet om te slapen

Nee, Met Nobite moet je je sprankelen, dan gaan de muggen weg. Na de bijt hulpt maar krabben en krassen… :disappointed:

Sprankelen – wat een mooi woord Gerd! Helaas kun je dat hier niet gebruiken. Ik denk dat je sproeien bedoelt.

Ogen kunnen sprankelen → leuchten oder funkeln :eye:
Temperament ook → sprudeln oder sprühen

Und:

1 „Gefällt mir“

Goedemorgen Alex. Bedankt :slight_smile:

Wanneer ik mijn ogen met het sproeien met nobite treff, zullen ze sprankelen … :confounded:

1 „Gefällt mir“

Oei, doe maar niet Gerd :wink:

1 „Gefällt mir“

Je hebt gelijk, Gerd,

ik heb het met “bite away” verwisseld ;).

2 „Gefällt mir“

Bite away? Ik ga eens naar de apotheek.

Waar wonen jullie? Ik had nog geen mug in de slaapkamer alhoewel de hele nacht het raam open staat.

1 „Gefällt mir“

We hebben een tuinvijver. In het afgelopen jaar hadden we ook kleine visjes die de muggenlarven gevreten hebben. Op een dag kwam een ringslang in de vijver en vrat alle vetjes (Moderlieschen) en daarna nog een of twee kikkers. Toen ze de tuinvijver leeg gevreten had kronkelde ze naar de buurtuin en verdween. Nu hebben we opnieuw muggen. :rolling_eyes:
In de natuur is het vreten of gevreten worden…

1 „Gefällt mir“

Zo, wat een vetzak zeg (voor zover je dat van een slang kunt zeggen …)

Das Niederländische unterscheidet nicht so deutlich wie das Deutsche zwischen essen (Menschen) und fressen (Tiere). Ich würde hier also einfach opeten sagen.

Hij vrat alles op geht aber schon, wenn du betonen möchtest, dass es wirklich auf sehr gierige Art und Weise geschah.

1 „Gefällt mir“

vreten ist dann mehr so eine derbe Version von eten?

1 „Gefällt mir“

Genauso so ist es, Gerd.

Und das kann auf Tiere aber gleichermaßen gut auf Menschen zutreffen :wink:

En ik zei al tegen iemand bij 31 graden “Ik ga verhuizen naar Ijsland.” En Eyjafjallajökull kan ik ook al uispreken.

1 „Gefällt mir“

Petje af!

1 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipp für Rainer][quote=“Scoach, post:32, topic:748”]
Ijsland --> IJsland
[/quote]

I und J gehören zusammen und werden somit beide groß geschrieben.[/details]

1 „Gefällt mir“

Beter laat dan nooit.

Ik was in Parijs om cursus te geven en zat in een hotel met kamer naar de zon kant en autobaan onder gebouw langs 25c minimaal…
Dus raam open = uitlaatgassen en lawai, raam gesloten, lekker warme kamer met zon…grrr
Als ik niet kan slapen kan ik ook geen cursus geven.

Ik had een 2 liter waterfles!

Ben op bed gaan liggen en heb de waterfles met koud kraanwater op kniehoogte tussen mijn benen gelegt. Daar lopen een aantal hoofdslagaders en het werkt!! Goed geslapen alles goed. Met raam gesloten in kamer aan de zon kant!

2 „Gefällt mir“

Opgelet!
Morgen opnieuw lekker woestijn weer! :cold_sweat:

Doe maar beter en korte broek aantrekken. :sunny:

1 „Gefällt mir“

Als natuurkundige neem ik natuurlijk een vatje vloeibare stikstof en zet het lekker in de slaapkamer. Mocht ik dat net niet bij de hand hebben: Een koelelement uit de vriezer helpt ook al een beetje im combinatie met een natte handdoek.

1 „Gefällt mir“

Goeie tips jongens :wink:

Zie je wel. Er komt er altijd iets nieuws bij. Bedankt voor de grote “J”.:blush:

1 „Gefällt mir“

Graag gedaan, Rainer :slight_smile: