Mal ne Frage an die niederländischen Forumsmitglieder. In einem TV-Beitrag auf TV Gelderland hat man gesagt, „we doen ons stinkende best om…“ (eine Eisbahn fertigzustellen). Habe den Ausdruck stinkende best noch nie gehört und auch mein Langenscheidt kennt den Ausdruck nicht! Kann man sowas im Alltag sagen!
Misschien wordt je hier een beetje geholpen:
Bedankt Chris voor het antwoord. Ik had die uitdrukking nog nooit eerder gehoord. Groeten uit Wuppertal.
Jammer dat ik gisteren niet aanwezig was op het forum, want ik deed mijn stinkende best om op de 50e verjaardag van mijn zoon te komen vanwege de weersomstandigheden.
Het begrip stinkende best is namelijk precies zo oud en onstaan toen ik al drie jaar in Beieren woonde. Mijn moeder schreef destijds, doe jij je stinkende best maar eens om met „Oud en nieuw“ thuis te zijn. Wat een vieze zin dacht ik toen en vroeg mijn moeder waar ze die onzin vandaan haalde. Ze antwoordde, als je stinkend rijk bent, dat kende ik natuurlijk al, moet je niets doen.
Ben je het niet, moet je je stinkende best doen om rijk te worden. Zo leerde ik het begrip kennen.
Nee wat leuk. Bedankt Hans voor je antwoord en ik hoop dat het een leuke verjaardag was gisteren. Mijn eerste gedachte bij stinkend best was ook, dat kan niet en ik heb niet goed geluisterd tijdens het kijken. Ik vind het prachtig en mooi en je krijgt hier altijd antwoord op zulke vragen.