Stamtafel Rijnland

Dag!
Ik zag dat tot 2020 er was een active stamtafel in Düsseldorf. Nu dat de pandemie voorbij is en het voorjaar begint wil ik vragen of er is interesse om de stamtafel te verlevendigen.

De voormalige stamtafel kwam in Kaiserswerth samen. Ik hou van de Burghof. Maar omdat ik in Keulen woon en geen auto heb, is het erg ver voor mij. Mijn indruk was ook, dat niet iedere deelnemer uit Düsseldorf was. Daarom wil ik voorstellen wisselnde plaatsen te keuzen, bijvoorbeeld een keer in Kaiserswerth, een andere keer in de Stadtgarten in Keulen of een leuke plaats in Neuss?

Hoe vinden jullie dat?

2 „Gefällt mir“

Hoi Nicole,

Lijkt me een prima idee. Zelf ben ik qua tijd niet zo flexibel, maar ik kan me voorstellen dat er enkele forumgangers zeker in geïnteresseerd zullen zijn. Wie weet kan ik eens langskomen. Hou me/ons graag op de hoogte via het forum over de verdere ontwikkelingen.

Groetjes,

Ralf

Keulen zou ik leuk vinden.

3 „Gefällt mir“

Ik vind het idee prima. Ik spreek nog niet zo good Nederlands maar ik wil graag komen.
Kan je mij een dag zeggen voor de eerste toekomst.

Groetjes Anja

3 „Gefällt mir“

Mijn idee is, wisselende plaatsen te kiezen. Voor het eerste wil ik graag een plaats in Keulen voorstellen.

Wat vinden jullie van de volgende zaterdag, 22 april, om drie uur bij Maria Eetcafé, Hans-Boeckler-Platz 1?

Dat is een leuke Belgische restaurant met typische Flaamse en Nederlandse specialiteiten soals frikandelen en frieten :wink: Er is ook een terras buiten voor zonnige dagen.

Het is vlakbij de trein station Köln-West. Daar stoppen ook de tram lijnen 3, 4 en 5. Misschien er zijn nog andere forumsdeelnemer/deelneemster interessiert te komen?

2 „Gefällt mir“

Ik zou graag komen.

1 „Gefällt mir“

Hallokes :wave:
Ik heb er veel goesting in om één lekker Belgisch bier te drinken en lekker te kletsen…

2 „Gefällt mir“

Prima! Dan zijn mer er minstens drie. Ik heb juist naar het Eetcafé opgebelt. Zij nemen voor de volgende zaterdag geen aanmelding aan, omdat „Le Tour Belgique“ plaatsvindt. Dat is een ralley in het Belgisch wijk, waar verschillene restaurants meedoen. Maar het café opent pas om drie uur. Daroom is het wel geen problem om een tafel te vinden.

1 „Gefällt mir“

Oké, tot zaterdag. :partying_face:

1 „Gefällt mir“

http://www.le-tour-belgique.de/

1 „Gefällt mir“

:+1:

1 „Gefällt mir“

Feesten in het :belgium: Kwartier? Keiplezant. Daar voel ik me echt weer thuis… :smiley:

ik wens iedereen een fijne ontmoeting. Helaas kan ik er niet bij zijn wegens een andere belangrijke termijn. Maar misschien lukt het de volgende keer. Graag tot dan.

2 „Gefällt mir“

Nu is het gebeurd…

We zaten met z’n vijven aan een nieuwe stamtafel in het Maria Eetcafé in Keulen.

Dus hebben we iets (in het Nederlands) gekletst, frietjes gegeten, lekkere Belgische biertjes gedronken (tot ons geluk bestaat er een trein die ons veilig weer naar huis reed) en we hebben voor de volgende keer een termijn gevonden. Voilà, zaterdag de 20. Mai 2023 op drie uur.

Het Maria Eetcafé is een echt leuke plek, maar de akoestiek is binnen een beetje vermoeiend en we konden ten dele elkaar moejelijk verstaan. Buiten is het evenwel geen probleem, wanneer het niet regent.
De bedienden in het eetcafé zijn allemaal tof en opmerkzaam.

Al met al was het een gezellig bijeenkomst en ik verheug me al op de volgende keer.

Hartstikke dank voor het initiatief, Nicole :smiling_face_with_three_hearts:

8 „Gefällt mir“

Graag gedaan! Het was heel gezellig!

2 „Gefällt mir“

Hartstikke leuk! :blush:

2 „Gefällt mir“

Dag @Gerd
Blijft het bij Zaterdag? Heb je al een mooie plaatsje gevonden?
Groeten, Nicole

1 „Gefällt mir“

Hoi Nicole

Nou, ik heb momenteel geen alternatieve gevonden. Dus zal het beter zijn, weer naar het eetcafé te gaan.

Een bijkomend probleem is, dat ik op zaterdag een onverwachte afspraak met mijn gezin heb. Het spijt me echt, maar ik ben helaas deze keer niet erbij.

Nadine zei tegen mij, dat ze met Hartmut graag wil komen.

Saluutjes :wave:
Gerd

Hoi @Nicole67 ,

Ik zou op zaterdag graag naar het eetcafé komen.

Groetjes,
Saylana

1 „Gefällt mir“

Jammer, Gerd, dat je niet bent erbij.

Maar als Nadine, Hartmut en Martina komen, zijn we tenmindste er vier. :+1:

Dus, Zaterdag 20 mei, om drie uur in het Eetcafé, Hans-Böckler-Platz.

Tot ziens!
Nicole