Sinterklaassnoepgoed al eind juli bij AH

1 „Gefällt mir“

Een paar jaar geleden lagen de kruidnootjes per 1 september in de schappen. Direct na de grote vakantie.
Vandaag staat in de krant dat deze sinterklaaslekkernij al eind juli verkrijgbaar is. We zijn nog helemaal niet in de stemming voor het decemberfeest. Wat vinden jullie er van ?

1 „Gefällt mir“

Nach den Sommerferien gibt es Weihnachtsgebäck und gleich nach Weihnachten stehen die Osterhasen in den Regalen.
Nein, das muß nicht sein. :-1:

1 „Gefällt mir“

Het rare is dat ik deze week bij Jumbo (supermarkt) juist doosjes zag liggen in de uitverkoop met alles om zelf kruidnoten te maken.

Op zich vind ik het niet erg, want kruidnoten zijn sowieso lekker. Maar als het om tradities gaat (en vooral Sinterklaas), blijken dat soort dingen de laatste jaren heel gevoelig te liggen.

2 „Gefällt mir“

Dat las ik ook vandaag. De mensen kopen het maar wel :wink: Anders zouden de supermarkten het niet jaar op jaar doen… Het is in Duitsland geen ander verhaal. Met 27 december zie je al de decoratie voor Pasen in de winkels…

Bij andere dingen zie je dat niet meteen maar vind je het wel terug: Heb je al geprobeerd eind juli of in augustus nog schoenen te krijgen voor de zomer? Of in september/ october voor de herfst? Of een jas voor de winter in december? Dat moet je ook meestal al van tevoren kopen (wanneer je een keuze wilt hebben…) :sweat:

Jij vroeg, wat wij daarvan vinden: ik vind het NIET leuk maar denk dat dat helaas niet meer gaat veranderen.

3 „Gefällt mir“

Voor mij hoeft dat niet. Alles heeft zijn tijd. Als je iets het hele jaar door kan kopen, is het niets bijzonders meer. Ik verkoop in onze winkel ook geen zonnebloemen in januari. Ik kan het wel maar ik wil het niet. :wink:

3 „Gefällt mir“

Juist voor de kleintjes moet het een overzichtelijke periode zijn, waarin zij naar het grote kinderfeest kunnen toeleven.

3 „Gefällt mir“

Das finde ich ein sehr gutes Argument, @Annemarie. Sinterklaas ist ja in erster Linie ein Fest für (kleine) Kinder und denen kann man schlecht erklären, warum die Süßigkeiten bereits im Hochsommer erhältlich sind.

2 „Gefällt mir“

Het is GEEN Sinterklaassnoepgoed, in Duitsland noemen wij het “Herbstgebäck” :smiley:

1 „Gefällt mir“

Kruidnootjes? Maar die hebben we toch helemaal niet in Duitsland?

Kloppt, maar wel de hele andere spullen.

Taaltip:

alle andere spullen = all die anderen Sachen/die ganzen anderen Sachen
de hele andere spullen = die ganz anderen Sachen

2 „Gefällt mir“

Is toch heerlijk, het hele jaar pepernoten en marsepein. Met deze song van Henk en Henk kunnen jullie alvast in de stemming komen.

1 „Gefällt mir“