Schooltv: Schule und fernsehen auf Niederländisch

Hoihoi,

Zuerst einmal auf Deutsch:

Die Website des schooltv wurde bereits mehrfach im Forum erwähnt, hatte aber noch kein „eigenes“ Thema. Und das verdient sie sehr wohl. Wenn du Niederländisch lernst, ist schooltv sehr nützlich. Die Videos sind nach Alter klassifiziert, so dass es möglich ist, „leichtere“ Videos für Anfänger, aber auch „schwierigere“ Videos für Fortgeschrittene zu finden. Darüber hinaus enthalten viele der Videos den „wörtlichen Text“, d.h. eine Transkription des Gesagten. Schließlich gibt es zu den Videos auch fertige Unterrichtsmaterialien, die für LehrerInnen und SchülerInnen/StudentInnen nützlich sind.

En dan nog in het Nederlands:

De website van schooltv is op het forum al meerdere keren genoemd, maar had nog geen „eigen“ thema. En dat verdient het wel. Als je Nederlands leert, is schooltv namelijk hartstikke handig. De video’s zijn gerangschikt op leeftijd, daardoor is het mogelijk om „makkelijkere“ video’s op beginnersniveau te vinden, maar ook video’s die „moeilijker“ zijn, op een gevorderdenniveau dus. Bij veel video’s vind je bovendien de „letterlijke tekst“, een transcriptie dus van hetgeen gezegd wordt. En tot slot staat er kant-en-klaar lesmateriaal bij de video’s, handig voor docenten en leerlingen/studenten.

Succes en veel plezier!

Groeten,

Ralf

9 „Gefällt mir“

Deze site is ook heel interessant:

Hoi Chris,

Dat klopt. Daar was op het forum ook al een eigen thema over (klik hier).

Tip: In deze thread geen tips naar andere sites dan schooltv plaatsen. Deze thread is alleen voor gesprekken over schooltv (anders wordt het een „rommeltje“ op het forum). :smiley:

Groetjes!

1 „Gefällt mir“

„SchoolTV“ als solches gibt es auch schon ganz lange. [Oma erzählt"] Wir haben uns damals in der Grundschule einmal wöchentlich um den großen Bildschirm gesetzt und mit der ganzen Klasse „schooltv“ geschaut :slight_smile: [/Oma erzählt]

2 „Gefällt mir“

Dat roept ook herinneringen bij mij op, Alex. Wij hadden op school niet hetzelfde geluk wekelijks te mogen kijken, maar af en toe zat de klas dan toch muisstil van schooltv te genieten.

1 „Gefällt mir“