Rotterdam hässlich, Amsterdam teuer

https://ze.tt/bleibt-lieber-zu-hause-als-2018-an-diese-orte-zu-reisen/?utm_campaign=ref&utm_content=zett_zon_parkett_teaser_x&utm_medium=fix&utm_source=zon_zettaudev_int&wt_zmc=fix.int.zettaudev.zon.ref.zett.zon_parkett.teaser.x

:thinking:

Super, überall schön den Finger in die Wunde gelegt.

Im Gegensatz zu dem, was in dem Artikel steht: Rotterdam hat viele tolle Ecken und ist definitiv ein Besuch wert.

3 „Gefällt mir“

Imho ist Rotterdam sogar noch sehenswerter als Adam weil es nicht ganz so schlimm von Touristen eingenommen ist.

3 „Gefällt mir“

Helemaal mee eens, Christian :wink:

1 „Gefällt mir“

Ja, auch ich muss hier eine Lanze für Rotterdam brechen. Vor 30 Jahren war Rotterdam tatsächlich potthässlich, aber inzwischen finde ich “die Stadt hat was”.
Ist sowieso alles eine Sache des persönlichen Geschmacks. Viele der Orte im verlinkten Artikel kenne ich und habe da eine ganz andere Meinung zu.

3 „Gefällt mir“

Ich würde euch von ganzem Herzen empfehlen, gerade Rotterdam und Amsterdam und alle andere Orte in dem Artikel selber zu besuchen :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Gleich beim ersten schon dieser GOT Drehort, da fährt doch keiner aus Versehen hin ohne das zu wissen. Und wenn dann nimmt er in Kauf daß es voll ist.

Und wie schon gesagt, ich finde RDam schön.
Bin oft in Nieuwerkerk wenn man das noch dazu zählen darf, dort ist es beinahe ländlich.

Groetjes

3 „Gefällt mir“

Ook in Berlijn zijn veel heel leuke wijken, parks, musea en attracties. Ik ben er geboren en hou van die stad. Natuurlijk zijn er ook heel lelijke hoeken, maar daar moet men ja niet naartoe gaan. :relaxed:

2 „Gefällt mir“

Über Rotterdam habe ich in einem anderen Forum vor einiger Zeit einen Fotobericht eingestellt.
Over Rotterdam heb ik enige tijd geleden in een ander forum een fotobericht gepost.
Mit allen gemischten Gefühlen, die man zu dieser Stadt hat.
Met alle gemengde gevoelens die je ten opzichte van deze stad kan hebben.
Hier der Link: Rotterdam - ganz schön hässlich, oder doch nicht? - Niederlande - Schoener Reisen » Forum » Sehen, erleben und berichten
Wenn Links zu anderen Foren nicht erwünscht sind, dann bitte löschen.

4 „Gefällt mir“

Links zu anderen Webseiten, also auch zu Foren, sind herzlich willkommen, Helga.

Tolle Bilder von Rotterdam sehe ich in deinem Forumbeitrag!

Liebe Grüße

2 „Gefällt mir“

Heel interessant Helga.
Dat zijn mooie foto’s!!
Ik vraag me nu ook af hoe het in zo’n kubuswoning eruit ziet!

Groetjes,
Rike

1 „Gefällt mir“

Ja dat zou ik ook graag willen weten. Misschien een business idee voor de bewoners om hun woning voor bezichtiging open stellen, tegen entree uiteraard. :grinning:

2 „Gefällt mir“
Sprachtipp für Rike

Eruit wird getrennt, Rike:

1 „Gefällt mir“

Eine der Kubuswohnungen kann sogar gegen Eintritt besichtigt werden. Ansonsten sind dort Wohnungen, Büros und die Jugendherberge Stayokay untergebracht.

In Rotterdam war ich schon einige Male und mir gefällt die Stadt auch sehr. Zwar wird diese ausgefallene moderne Architektur als typisch für Rotterdam dargestellt, jedoch findet man so etwas in vielen niederländischen Städten. Das Vorbild für die Kubuswohnungen steht übrigens in Helmond. Der Architekt Piet Blom hat außerdem auch die Kasbah in Hengelo entworfen. Auch Amsterdam sollte nicht auf die Altstadt reduziert werden, ich finde z. B. auch den Stadtteil IJburg sehenswert.

4 „Gefällt mir“

[details=zum Sprachtipp]Ah dank je nu begrijp ik het.
eruit : hinaus, heraus
en in dit geval "hoe het er …uitziet (van uitzien) : wie es da …aussieht?[/details]

2 „Gefällt mir“

Off-topic: Genau, Rike :slight_smile: Und: er uitzien (deutsch: aussehen) ist ein feststehender Ausdruck.

1 „Gefällt mir“

Voor mij zou het moeten heten: Rotterdam weltlich, Amsterdam unbezahlbar und Den Haag lieblich !

2 „Gefällt mir“

Als je niet alleen geinteresseerd bent in de Amsterdamse grachtengordel en de 17e eeuwse paleizen van de rijke kooplieden, maar ook in „paleizen voor de arbeiders“, dan is Museum Het Schip een echte aanrader! Museum Het Schip is gevestigd in een huizenblok met dezelfde naam. Het Schip en twee andere huizenblokken werden in het begin van de 20e eeuw in de Spaarndammerbuurt gebouwd. De huizenblokken werden gebouwd, om goede en gezonde woningen voor Amsterdamse arbeiders ter beschikking te stellen, want veel arbeiders woonden toen in krotten. De nieuwe huizenblokken waren buitengewoon mooi en comfortabel: paleizen voor de arbeiders. De stijl van deze gebouwen staat bekend onder de naam Amsterdamse School, en de Amsterdamse School is het onderwerp van Museum Het Schip.
Ik heb eens aan een rondleiding van Museum Het Schip deelgenomen en ben veel te weten gekomen over sociale huisvesting, de bijzondere architectuur van de Amsterdamse School en het alledaagse leven van „gewone“ mensen in het begin van de 20e eeuw.

5 „Gefällt mir“

[details=Sprachtipps für Anni]Wat is je Nederlands goed, Anni :thumbsup:

Twee tips:

We zeggen in het Nederlands: huizenblokken

Het werkwoord staat in lange zinnen niet zo ver achteraan als in het Duits:

[quote=“Anni, post:19, topic:1864”]
Ik heb eens aan een rondleiding van Museum Het Schip deelgenomen en ben veel te weten gekomen over sociale huisvesting, de bijzondere architectuur van de Amsterdamse School en het alledaagse leven van “gewone” mensen in het begin van de 20e eeuw.
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“