Recept voor pannenkoeken gezocht

Liebe Forum-Gemeinde,
mein Mann hat sich im letzten Urlaub in die niederländischen Pannenkoeken verliebt, die wir hier und da probiert haben. Er ist der Meinung, dass es vermutlich eine Art Backmischung gibt, die man kaufen kann. Grund: die Pannenkoeken schmeckten überall gleich (lekker). Ist das so? Wie heißt das dann?
Habt ihr - abgesehen von einer fertigen Backmischung - ein Rezept für mich zum Nachbacken?

Bedankt, bedankt, bedankt!
Manuela

1 „Gefällt mir“

Als iemand dat recept kent, ajb, verklap het hier. :grinning:Ik find de pannenkoeken ook helemaal lekker.

Misschien bedoelt ze poffertjes, en bij elke supermarkt krijgt men pannenkoeken mix en/of poffertjes mix.

3 „Gefällt mir“

Bedankt voor de hints. Misschien heeft iemand een receptje van zijn groetmoeder? Ik koek ook graag oude (en naturlijke, zonder mixen) receptjes.

Alsjeblieft. :yum:

Hier nog iets over pannenkoeken. :wink:

2 „Gefällt mir“

Mijn grootmoeder kan ik helaas niet meer vragen maar mijn schoonmoeder ga ik van het weekend ondervragen, ze is niet de jongste dus graag een beetje geduld.

3 „Gefällt mir“

@Haagsehans Nu ben ik toch wel benieuwd of je schoonmoeder het geheim van de smid aan je heeft verteld. :smiley:

Ik ben nog niet zover Chris, het is enorm vermoeiend om een half-dement iemand van bijna 94 zulke dingen te vragen. Ik zie haar ook niet regelmatig en als ik haar zie, praat ze meestal over die tijd dat ik intrede in de familie deed en niet over pannenkoeken. Volgende week zal ik een nieuwe poging ondernemen en trouwens wil mijn vrouw het eveneens te weten komen.

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt, Hans, ik verheug me erop. :smile:

1 „Gefällt mir“

Helaas heeft ze mij het niet meer kunnen vertellen, maar nu heb ik nog wat anders dat ook lekker is en misschien in Duitsland navolging gaat vinden.

Zie de Crompouce !

Dat lijkt me ook echt lekker :een kleine tip: CrompOuse :wink:

Geen idee wat je bedoelt Chris, ik kan bij mijn crompouce resp. crompoes geen verkeerde letter ontdekken.