Rainer ist neu

Hallo ik ben Rainer und ganz neu in der Runde. Jedes Jahr fliege ich auf meine Trauminsel Curacao. Aus diesem Grund möchte ich Neider lernen.

2 „Gefällt mir“

Hallo Rainer,

Van harte welkom op ons forum. Leuk dat je Curaçao-fan bent en om die reden Nederlands wilt leren.

Sprichst du schon etwas Niederländisch?

Ik hebt sommige voorteele omdat ik hebt en beetje africaans geleer praat. Ik hebt friende en Namibia. Ik was einige tijd en Swakopmund gewees.

1 „Gefällt mir“

Hallo Rainer,

willkommen hier im Forum.

Schön, dass Du auch Niederländisch lernen möchtest - meiner Meinung nach eine sehr interessante und auch schöne Sprache.

Hier im Forum kannst Du sicher eine ganze Menge lernen - und es macht auch noch Spaß.

Welkom Rainer,

Curacao… :palm_tree: :earth_americas: Wat leuk!

Wie bist du auf Curacao gekommen?

Viel Spaß hier!

Groetjes
Gabi

Goede middag Gabi,
Het is heel vriendelijke van je om me te schrijven. Ik kom van duitsland. Ik blijf altijf in december en januari op vakante. Waar is het nog warm en goede weer? Op de Nederlandse Antillen. Ik hou van de taal.
Ik probeer mijn best Nederlands te spreken en te schrijven.

Veel groeten,
Rainer

1 „Gefällt mir“

Et es heel vriendelijk van je me op te nemen. Ek wil mijn best doen. Groete, Rainer

Ik willen proberen te schrijf vaak om die Nederlandse taal te leren. Soms ik wil schrijf absolute onzin
Je kun me verbeteren. In januari vlieg ek terug na Curacao. Tot dan wil ek Nederlands spreken.
Groete,
Rainer

Hoi Rainer, we helpen je graag. Hier een paar kleine verbeteringen van je tekst:

1 „Gefällt mir“

Ein Tipp: Wenn du die Rechtschreibprüfung in deinem Browser auf Niederländisch einstellst, werden dir Flüchtigkeits- und Tippfehler automatisch angezeigt. Sehr hilfreich :slight_smile:

Hallo Reiner,

Leuk dat je Afrikaans geleerd hebt. Ik zie het terug in je schrijven. Het is een ander soort Nederlands, maar wel heel charmant.
Veel plezier met verder leren.
Groeten uit Delft.
Peter

4 „Gefällt mir“

Dank u well Alex, dank u well Peter1. Ik zal mijn best doen! Ik wil proberen elke dag en beetje te schrijven. Ik werkt nog steeds. Sins 31 jaaren als Heilpraktiker, Psychologe en Psychotherapeut. Es des naturopath/natuurgeneeskundiger, psycholoog, psychotherapeut?
Groetje,
Rainer

1 „Gefällt mir“

Afrikaans is zo leuk. Welkom!