Praten ouders genoeg met hun kinderen?

Ja Ralf, da ben ik beide keer eens met je, het is te simpel te zeggen, de smartphone of het internet zijn schuld dat deze generatie een verloren generatie is. Ik kan de pad des levens voor mijn kinderen niet voorbereiden, ik moet de kinderen voor het pad vorbereiden. Ja,… dat is heel moeilijk en tijdrovend, en ja,… soms moet ik nee tegen de kinder zeggen, hoe in de reportage. Maar het is een “nee” van liefde. De vollwasenen verliezen de toespraak tegen de jeugd en dat is geen probleem van een bepaalde sociale lagen van de bevolking. Ik heb twee kinder beide hebben inmiddels zelf kinder, mij vrouw en ik hebben bewust gekozen voor kinderen en er was tijden de waren echt moeilijk. Het is moeilijk kinderen enthousiast te makenen voor waarden hoe bijvoorbeeld samen eten, samen spelen en helemaal zonder elektronica op de tafel, samen zwemen etc. natuurlijk met ogenmaat en de vrienden waren en zijn steeds welkom. Maar als ik zelf enthousiast ben en zin heb in spelen, -ik bedoel geen videogame hoor-, heb ik een grote stap gedaan en het doet niet zeer. Hoe al geschreven, als kinderen geen zin hebben in communicatie en liever met hun smartphone spelen, vragen ze, wie ik ben. En als ik zelf mij eten fotografeer in plats van het te eten, -waarom doen mensen dat?- lat ik zien hoe belangrijk het voor mij is samen te eten. Het is, wat ik steeds waarnem. Ja, volgens mij zijn het inderdaad de slechten voorbelden die beklijven maar heb ik het gevoel, het worden steeds meer en de kinderen hebben geen kans.

1 „Gefällt mir“

Nein, nein, Smartphone und Internet darf man nicht verteufeln. Sie können sehr nützliche Helfer sein.
Erziehen von Kindern ist eine große Aufgabe; ich habe selbst zwei schon erwachsene Söhne.

Deinen Aufsatz kann ich, soweit ich ihn verstanden habe, nur unterstützen.

1 „Gefällt mir“

Beste Detlef,
Ik vind deze discussie heel interessant om te volgen! :slight_smile:
Maar helaas vind ik het moeilijk jouw teksten te volgen omdat ze zonder alinea’s zijn geschreven.

Kun je dat misschien een beetje veranderen?
Zodat het makkelijker is om te lezen? (Voor de buitenlanders)

Bij voordat hartelijk dank.

Groetjes,

Rike

1 „Gefällt mir“

Oh sorry, ik schrijf van mij smartphone.
Ik will het graag proberen.

2 „Gefällt mir“

[details=Taaltip voor Detlef][quote=“Detlef, post:24, topic:1266, full:true”]
Oh sorry, ik schrijf (van) op (mij) mijn smartphone.
Ik (will) wil het graag proberen (oder: Ik zal het proberen).
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“