Planten en dieren - Pflanzen und Tiere

Op dit meertje zijn de vogels niet gewend om dicht bij de bank te komen om voedsel daar van mensen te krijgen. Ze willen onafhankelijk te blijven. Misschien staat er nog genoeg vis in voor iedereen. :slight_smile:

5 „Gefällt mir“

Planten in het microklimaat van ons balkon.

3 „Gefällt mir“

heb je huisdieren ?
ik heb een tarantula :slight_smile:

Mijn autoruit, gisteren

afbeelding

4 „Gefällt mir“

Winter kunst. Ik wil dit ook op mijn ramen.

Hoi Katinka. I denk dat de vraag voor mij gesteld was.
Een tarantula is niet een gewoon huisdier, toch is ze echt mooi. Is deze spin giftig?
Ik zorg voor een paar parkieten en een konijn. Ze behoren aan mijn dochter.
Ze is in een andere stad aan het studeren. Dus moet iemand deze arme zielen opvoeden.
Mijn vrouw weet alle hun behoeften en spelletjes. Ik laat haar geniet ermee. :slight_smile:

Als je wil, kan je een foto van je tarantula hier plaatsen. Dit zou tof zijn.

3 „Gefällt mir“

Mijn tarantula is niet giftig. Ik noem ze „Flauschi“ :smiley: Maar ze heeft brandharen, als je haar plaagt, kan ze haar brandharen afwerpen. Het is niet gevaarlijk, alleen maar ongemakkelijk.
Ik plaats een foto binnen enkele dagen. Mijn mobieltje is kapot.

oh, ik hou van konijnen :slight_smile: helaas kan ik er geen hebben. Maar parkieten zijn ook mooi.
Ik vind het geweldig dat je voor de dieren zorgt :slight_smile:

PS.:Anderen kunnen de bovenstaande vraag natuurlijk ook beantwoorden :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Dus wordt Flauschi een lopende brandnetel toen er over zelfverdediging komt. :slight_smile:

Tip:
Je kunt geweldige foto’s met de huisdieren van onze forumleden op de draad Tiere und Natur bekijken. Er staan ook korte verhaaltjes in.

1 „Gefällt mir“

Ik vraag me af wat een spin eet?
Zeker, vliegen en andere insecten. In dit geval van jou moet je iets speciaals kopen.
Hier in de foto staat er een kom met halfgedroogd gras als wintervoorraad voor het konijn.
Dit is genoeg voor enkele dagen. Tijdens onze ommetjes verzamelen we de planten die ze graag eet.
Na twee dagen is dit ‚‚hooi‘‘ al goed voor ze om te consumeren.
Het lijkt wel een moeilijke hobby maar het is een leuke bezigheid.
Als je een substantieel aantal huisdieren hebt wordt het voederen dan een moeite.

3 „Gefällt mir“

Mijn tarantula eet sprinkhanen. Krekels zijn ook goed, maar ze zijn ook erg luidruchtig. En ze vluchten voor mij :joy: :smiley: ik vind ze in het hele appartement.
De sprinkhanen komen niet uit het faunarium :smiley: Gelukkig kun je in elke dierenwinkel sprinkhanen krijgen.
Flauschi heeft niet veel eten nodig, een sprinkhaan per 1-2 weken.
Maar als ze haar huid wil afwerpen, weigert ze ook te eten (verschillende weken).

ik vind het praktisch als je het voer voor de dieren zelf kunt halen. Je kunt dat dan combineren met een wandeling

3 „Gefällt mir“

Zoals beloofd mijn tarantula

6 „Gefällt mir“

Hazelnootbloei

8 „Gefällt mir“

Wat leuk! Een eerste voorbode van de lente. :chestnut: :seedling:

… als ze zichzelf verdedigen moet.

2 „Gefällt mir“

Van liefde voor planten.

1 „Gefällt mir“

Alle planten in deze collage en veel meer heb ik in de tuin van hetzelfde hotel gevonden.

2 „Gefällt mir“

IMG_20210805_140619_5~2

Een boom met een vreemde naam: fromage.

Bruin, wit en groen: een roestige combinatie.

2 „Gefällt mir“

Dieses Bild habe ich letzte Sommer gemacht. Mein Schwesterchen und ich hatten zusammen Kano gefahren und dann hatten wir sehr viele von diese weiße Blumen gesehen.

Deutsch schreiben

Ich habe schon sehr lange nicht mehr auf Deutsch geschrieben, so dies war für mich eine Übung. Verbessern ist erlaubt :wink:

4 „Gefällt mir“

Dieses Foto habe ich letzten Sommer gemacht. Meine Schwester und ich waren zusammen Kanu gefahren und hatten sehr viele von diesen weißen Blumen (Seerosen) gesehen.

Ich habe schon sehr lange nicht mehr auf Deutsch geschrieben, so dass dies eine Übung für mich war.

1 „Gefällt mir“

Ich würde schreiben:
Wir sind Kanu gefahren oder „wir waren Kanufahren“ und da ich „machen“ und „tun“ gerne vermeide, würde ich ein „Foto aufnehmen“ also hier „aufgenommen“

1 „Gefällt mir“