Pieter Derks -- die moet je kennen

Ik had al lang op NPO1 radio verschillende keren naar iemands gesproken column geluisterd. Heel erg grappig en met geestigheid. Ik wist niet wie het was, maar ben vandaag op hem gestoten: Pieter Derks

Op zijn YouTube kanaal kun je enkele columns terug luisteren en ook fragmenten uit zijn programma’s zien, zoals

Helaas is de herhaling van zijn programma van het laatste jaar nu al bijna volledig uitverkocht. Maar misschien vind ik nog één stad dichtbij waar tickets verkrijgbaar zijn.

De laatste beschikbaar column (Trump wil Denemarken kopen):

EDIT: Ik bedoelde natuurlijk “Groenland”, maar misschien heeft Trump volgend ook belangstelling in Denemarken… :wink:

8 „Gefällt mir“

Hemeltje, Peter, wat grappig. Ik heb de Ryanair snipper gezien. De jonge man spreekt met de snelheid van het licht zo ik heb nog niet alles begrepen. Maar zijn geestigheid is behulpzaam. Een echte talent, bedankt voor de tip!

2 „Gefällt mir“

Gelukkig voor ons, de leerlingen Nederlands, kunnen wij elke dag naar de radio een aanmerkelijk aantal commentaren en columns luisteren. In de hele gebied van media bestaan top gekwalificeerde mensen die hun onbegrensde vrije mening uitgeven. Elke dag kunnen wij genieten van een geschikte column in een tijdschrift, van een mooie documentair op de tv, of van een objectieve verslag over de dagelijkse politieke zaken op de radio. Pieter Derks is zeker een van de nieuwe golf journalisten en toneelspelers.

Een goede tip, Emilian :slight_smile:

Je bedoelt fragmenten :wink:

2 „Gefällt mir“

Hij kan goed voorlezen !!

en…hij is een spin off van DWDD !

1 „Gefällt mir“

Hoezo?

Heel eenvoudig, wie bij Matthijs van Nieuwkerk mag komen zitten een heel seizoen lang, heeft goeie kaarten voor de verdere loopbaan, dus kan men zeggen dat Pieter een spin off van DWDD is. Er zijn tal van andere “artiesten” die deze weg mochten inslaan en er van geprofiteerd hebben bekendheid te krijgen in het hele land.

2 „Gefällt mir“

@Peter Laat ons hier ook Arjen Lubach herinneren. Zijn televisieserie Zondag met Lubach is heel actueel en direct. Hij brengt er op elke zondag een van de dringende onderwerpen van het week om te analyseren en heeft er altijd iets grappigs bij toe te voegen. Hij is een scherpe waarnemer van de evenementen. Zijn slimme opmerkingen en vragen voor de betrokkenen maken van hem een van de meest populaire journalisten van heden.

2 „Gefällt mir“

Zondag met Lubach hoort bij onze vaste programma… :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ik verheug me op iedere aflevering.

Hallo Peter.

Ik heb Pieter Derks vaak gezien bij De Wereld Draait Door (DWDD) Toendertijd was hij in de vrijdag uitzending als Stand Up Comedian te zien aan het einde van de uitzending.
Ik vond em scherp, ad rem, grappig, direct en slagvaardig. Ik zag em graag.

Groeten
Cornelis