PeterEinOhr zegt hallo

Hallo, mijn naam is Peter, en ik hoor alleen met de linke oor, daarom m’n naam.
Ik spreek nederlands sinds ca. 25 jaar en ik kan goed meedoen aan een normale conversatie zonder te haperen. Ik woon in de regio Bielefeld. Op dit moment volg ik een conversatie cursus bij de vhs, het niveau is B1 maar het vergt niet van mee wat ik eigenlijk verwacht. En toch beter dan nix. Ik ben geinteresseerd in een stamtafel nederlands hier in de buurt waar gewone gespreken in het nederlands plaats vinden. Wat “buurt” betekend is een kwestie van de afspraak.
Zo veer voor de eerst. Verdere informaties kunnen volgen.
Excuus voor de fouten.

6 „Gefällt mir“

Dag Peter,

Hartelijk welkom op het forum. Mijn complimenten voor je Nederlands, en je hoeft je niet te verontschuldigen voor eventuele foutjes. Zonder fouten kun je niets nieuws leren.

Ik zag dat je de stamtafel in de omgeving van Bielefeld al ontdekt hebt. Je hebt gelijk, het ´in de buurt van´ is relatief. Ik woon in Friesland en ga naar de stamtafel in D´Dorf…

Veel plezier hier op het forum,

Groetjes, Kitty.

4 „Gefällt mir“

Ha Peter, van harte welkom ook van mij. Leuk dat je ons forum hebt gevonden. Vanuit Bielefeld is het nket zo heel erg ver naar Nederland. Ga je er regelmatig heen?

Je Nederlands is inderdaad behoorlijk goed, maar deze ene zin snap ik niet helemaal:

Wat bedoel je precies?

2 „Gefällt mir“

Goedemorgen Peter en van harte welkom op het forum.

Heel veel groeten uit Aken,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Welkom hier, Peter!

Jouw Nederlands is prachtig, hoor. Ik heb je al een antwoord gestuurd, maar aangezien je al zo goed Nederlands spreekt, kunnen wij misschien toch aan iets beginnen…

Veel plezier hier!

Groetjes
Gabi

1 „Gefällt mir“

Hallo PeterEiNOhr,
von mir auch ein herzliches Willkommen!
Eine neugierige Frage: bist du genauso wie ich auf einem Ohr ertaubt? Links höre ich gar nichts mehr, doch dank eines Cochlea Implantates (CI) höre ich wieder auf meinem tauben Ohr. Rechts trage ich ein übliches Hörgerät. Es gibt natürlich Fälle, wo auch ein CI nicht mehr hilft. Ist das bei dir der Fall ?

Dirk

1 „Gefällt mir“

Ik ben weliswaar niet Peter maar ik snap het wel (ligt waarschijnlijk daaraan dat mijn moedertaal Duits is :wink:): Hij bedoelt dat het niveau voor hem iets te laag is.

3 „Gefällt mir“

klopt. Daar is nix an toe te voegen.

Chapeau, chapeau dat je so veer rijdt. Maar ik zoek een stamtafel die wat dichter bij is. Ik ben daar (nog) vol vertrouwen.

@alex: Het bedoelt dat ik eigenlijk een hogere niveau van dit cursus verwacht. De meeste deelnemers hebben te kampen met het vinden van de juiste woorden en ze zijn apetrots als het hun gelukt is om drie volledige zinnen te formuleren, hoor?

@Toetje: ik probeerde eerst om je via email te antwoorden, maar dat mislukte. Volgens mij kunnen we graag beginnen een stamtafel te constitueren. Helaas ken ik niemand die daar interesse aan heeft. Ken jij dergelijke mensen?

@ dobsondirk: ich bin auf dem rechten Ohr taub. ich höre damit nur hohe und tiefe Frequenzen, aber nicht diejenigen, die Musik transportieren (menschliche Stimmen, Musikintrumente usw.). Links höre ich unvermindert gut. Ein CI finde ich für mich nicht angebracht, weil ich gerne Musik höre und das CI die Feinheiten der Unterschiede zwischen Tönen nicht herüberbringt, wie ich es gelesen habe. Es dient hauptsächlich dem Verstehen von Sprache.
Der letzte Clou ist, dass es bei Windows 10 eine Möglichkeit gibt, um z.B. mit einem Kopfhörer monophon zu hören.
So weit, so gut. Denn das gehört eigentlich nicht hierher. Sorry, Admins, aber hier sind mir die Pferde durchgegangen. Ich bin jetzt auch wieder ganz artig.

2 „Gefällt mir“

@ alex: van Bielefeld naar Nederland zijn het tenminste 120km. Dit is te veer weg om zo eventjes een nederlands kopje koffie drinken te gaan. Maar ik breng sinds 35 jaar alle m’n zomervakanties in nederland door, vooral op Texel. Dit jaar heb ik ruim 13 weken in Nederland verbracht. Maar nu begint de donkere helft van het jaar en het camperen is afgelopen.

1 „Gefällt mir“