Nog een beeldenquiz - Welke foto is niet uit Amsterdam

Nu nog een verdere beeldenquiz, wat misschien iets moeilijker is. Ik zal nu 12 beelden tonen, die meestal in de hoofdstad genomen werden, maar enige zijn niet vandaar. Maar ik zeg niet, hoeveel beelden niet uit Amsterdam zijn of misschien zeg ik het later.

Dit keer zal ik het niet zo spannend maken en laat je meteen weten, of je juist of fout bent. En nu veel plezier met gissen.

3 „Gefällt mir“

Ich denke, dass das evtl. in Amersfoort sein könnte.

1 „Gefällt mir“

De foto is wel niet uit Amsterdam, maar ook niet uit Amersfoort. Deze straat vindt je in Deventer.

Had ik eigenlijk moeten weten. 't is ja maar 15 kilometer bij mij vandaan. :relaxed:

Nu blijven er nog 11 beelden. Wie geloofd te weten, welke foto´s in elk geval Amsterdam tonen?

Durft niemand te gissen? Dan gaan we maar stap voor stap door de foto´s. Wat denken jullie over de eerste beeld?

Ik gis dat de eerste beeld in Amsterdam is gemaakt. Hoe vele beelden zijn er eigenlijk niet uit Amsterdam?

1 „Gefällt mir“

Je bent gelijk, de eerste beeld is in de Prinsengracht genomen. Vier beelden zijn niet uit Amsterdam, maar een werd al opgelost.

Oké, ik gis weer: De beelden 4, 6, 8 en 11 zijn niet uit Amsterdam. Ik ben gespannen.

1 „Gefällt mir“

Beeld 11 werd al opgelost en is uit Deventer. Beeld 6 is inderdaad niet uit Amsterdam, maar uit Breda. Beeld 4 en beeld 8 zijn maar wel uit Amsterdam, het huisje op beeld 4 staat in de Amsterdam Science Park en beeld 8 toond containerflats in de vroegere NDSM-werf.

Dus de beelden 11 en 6 zijn opgelost en niet uit Amsterdam, beelden 1, 4 en 8 zijn opgelost en wel uit Amsterdam. Ik ben tamelijk zeker dat de beelden 2 (Haveneiland?), 5 en 10 (vlakbij de ArenA?) ook uit Amsterdam zijn. Er blijven nog de beelden 3, 7, 9 en 12 over. En daar moet ik weer gissen: 7 en 12 zijn niet uit Amsterdam.

1 „Gefällt mir“

Dit keer ben je bijna helemaal gelijk. Beeld 7 is uit Dokkum in Friesland, beeld 2 werd op IJburg in Amsterdam genomen, beeld 10 is inderdaad in de buurt van de Bijlmer ArenA en beeld 5 toond de Amstel Business Park. Alleen met beeld 12 ben je fout, dat is in de Tuindorp Buiksloot ten Noorden van Amsterdam. Nu ontbreekt alleen maar nog een foto, die niet uit Amsterdam is.

1 „Gefällt mir“

Ofwel beeld 3 of beeld 9 is niet uit Amsterdam… De kans dat ik gelijk ben, is nu 50%. Ik gis dat beeld 9 niet uit Amsterdam is.

Dat klopt helaas niet. Beeld 9 is aan de oosterse kant van de binnenstad in Amsterdam genomen, maar beeld 3 is uit Alkmaar. Nu is de raadsel volledig opgelost.

2 „Gefällt mir“