NL-Kurzgeschichten, auch zum Hören!

Hoihoi,

für diejenigen die Geschichten auf Niederländisch mögen: Die Webseite Bulkboek hat eine ganze Sammlung von Kurzgeschichten.

Einige Geschichten kannst du dir (via Spotify) anhören, andere kannst du hier als PDF herunterladen und lesen.

Ich sehe auf der Seite „Bulkboek in de klas“ auch Fragen, die Lehrer:innen ihren Schülern im Unterricht stellen können, nur kann ich die dazugehörenden Geschichten dort nicht finden. Irgendjemand?

Viel Lese- und Hörvergnügen, heel veel groeten,

Ralf

6 „Gefällt mir“

Beste Ralf,

Heel erg bedankt, maar waar ik specifiek naar op zoek ben dat zijn verhalen die ik als mp3-bestanden zou kunnen downloaden. Als je daar ook een tip voor hebt, zou dat heel geweldig zijn.

Trouwens, er zit een foutje in jouw tekst: „Einige Geschichten kannst du dir anhören“,

Groetjes, Nicolas

1 „Gefällt mir“

Hoi Ralf, ik heb dezelfde problemen gehad met het vinden van de toebehorende verhal van de vraagteksten. Maar, ik heb op google een zoek gemaakt met een vraag voor „Ballon - Tommy Wierenga“. Er wordt de pagina op de website van bulkboekjes getoont, zo konde ik het audio en de tekst van de verhal vinden:

1 „Gefällt mir“

Dank jullie hartelijk voor de tips, @Nicolas en @Joachim!

Nicolas: als ik mp3-bestanden tegenkom, zal ik aan je denken. Op Spotify kun je, als ik me niet vergis, nummers ook offline beluisteren. Misschien helpt je dat eveneens.

1 „Gefällt mir“

Hartelijk bedankt voor de nuttige informatie :slight_smile:

Ik ben dit weekend met het eerste boek van Harry Potter begonnen:-)

Harry Potter en de Steen der Wijzen (Dutch Edition) eBook: Rowling, J.K., Buddingh’, Wiebe: Amazon.de: Kindle-Shop

Ik heb al één hoofdstuk gelezen en ben nieuwsgierig hoeveel ik begrijp/snap.

Inmiddels ben ik met hoofdstuk vier begonnen:-)

1 „Gefällt mir“
Een paar tips voor Silke

Ik ben dit weekend …
Ik heb al één … hoeveel ik begrijp

„Zeg het in het Nederlands“ helpt bij het leren en oefenen van de Nederlandse taal. Podcasts in traag Nederlands.

Naast Spotify vond ik ook de berichten in „SoundCloud“. Ook hier is gratis toegang.

Groetjes Joachim

4 „Gefällt mir“

Geweldig.
Ik heb Dutch Short Stories in Audible :slight_smile:

Ik heb zojuist de Dutch Short Stories for Beginners gekocht bij Audible … ik ben benieuwd …

PS * [Leer Nederlands met The Grooves - Groovy Basics: Premium Edutainment] interessant luisterboek voor het luisteren naar alledaagse teksten…
Audible noemt een Alexandra Kleijn als co-auteur… is dat onze Alexandra?

1 „Gefällt mir“

Dat moet inderdaad „onze“ @alex zijn :smiley:

Veel luisterplezier gewenst!

2 „Gefällt mir“

Ik hou er ook van hoewel het alleen mal Engels en Nederlands is :wink:

Trouwens, ik had @alex niet gezien:-)