NL-ganz schnell - Onlinekurs - es geht los für mich!

Fortsetzung der Diskussion von Hoi allemaal ik ben Milena:

Hoi allemaal,

damit ich eure Antworten schneller verstehen kann, habe ich mich gerade für den Onlinekurs bei Ralf angemeldet. Jetzt muss ich pauken, VHS und Onlinekurs, bin aufgeregt :star_struck: und motiviert!

Groetjes
Manuela

5 „Gefällt mir“

Hoi Manuela

Dann sehen wir uns vielleicht mal im virtuellen Klassenzimmer bei Ralf.
Ich freu mich :blush:

Veel succes met woordjes leren en tot zo.

Groetjes Heliane

3 „Gefällt mir“

Hoi Heliane,

hmm, ich weiß nicht, ich bin im Selbstlernkurs… und du?

Groetjes

Manuela

Ja ich war/ bin dort auch und einmal im Monat wird eine online Session angeboten.
Mein Tipp: mitmachen.
Es ist ein lockerer Austausch der die Motivation unglaublich hoch hält :blush:

Hartelijke Groeten
Heliane

3 „Gefällt mir“

Prima, dat wil ik doen!

Bedankt en een fijne avond nog.

Groetjes

Manuela

1 „Gefällt mir“

Hoi Manuela,

ik volg ook de cursus van Ralf :slight_smile: Ik vind het leuk met jullie all te praten.
Ik vroeg me af of we onze eigen categorie konden hebben om allemaal samen te oefenen.
Ik kan het goed begrijpe, maar ik heb nog steeds problemen als ik moet praten.

Fijne dag
Silke

Wat leuk!

Allebei heel veel plezier en succes gewenst!

1 „Gefällt mir“

Dank je wel, Peter1 :grinning:

Vroeger was een een aparte rubriek hier op het forum voor de cursisten van NL Ganz Schnell. Ik ben geen admin meer, dus ik weet niet of die er nog is. @ralf ?

1 „Gefällt mir“

Ja, de categorie is er nog. Leden van NLGS (NL - ganz schnell) kunnen de categorie zien. :slight_smile:
Aktuell in NL-Ganz-Schnell-Kurs - Diskussionsforum Niederländisch für Deutsche – Deutsch für Niederländer

1 „Gefällt mir“

Hallo Heliane, we zien en horen onze groep elke woensdagavond in de online cursus. Voor mij is deze cursus een nieuwe ervaring en ik ben verbaasd hoe goed je de zelfstandige premium zelfstudiecursus kunt combineren met zo’n online tool als „Zoom“. Ralf heeft een zeer harmonieuze manier om de koers te leiden. Geweldig om zo’n goede leraar te ontmoeten.

2 „Gefällt mir“

Hoi Joachim

Ik ben in november met de zelfstudie cursus begonnen. Voorkennis twee woordjes: lekker en stadswandeling. Nu schrijf ik met jou in Nederlands. Wat leuk!

Dat klopt, Ralf is een uitstekende docente, maar niet alleen zijn manier ook de structuur van de cursus is heel goed gedaan.

Enig idee voor verbetering: samen een biertje drinken gaan of kruidenthee of whisky. :rofl:
Allemaal fijne droge zonnige Pinksterdagen!

2 „Gefällt mir“

Twee kleine tips…

In het Nederlands.

En een ‚type‘-foutje:
de docente :woman_teacher: - de docent :man_teacher:

1 „Gefällt mir“

Hoi Silke,

Leuk dat je hier op het forum wilt oefenen! Vraagje: waar zou je een eigen categorie voor willen gebruiken? Op dit moment bestaat er al de categorie „Niederländischkurs“, daar kun je in schrijven als het specifiek over de cursus gaat. Op woensdagavond kunnen we het er even over hebben, stel ik voor. :slight_smile:

Groetjes, Ralf
PS De categorie die @Andrea1 noemde, werd maar korte tijd gebruikt en is voor de meesten niet te zien („onzichtbaar“), en zal na verloop van tijd worden verwijderd.

1 „Gefällt mir“

Dankjewel Peter
Solang die , Getränkekarte, stimmt besteht ja noch Grund zur Hoffnung :joy:

Fijne zondag

2 „Gefällt mir“

Hoi,

bedankt. Deze heb ik niet meer gevonden. :slight_smile:
Ze is me kwijt regaakt ik weet alleen niet hoe. Maar tuurlijk kunnen we ook praten of we er ook sommige oefeningen kunnen sturen (?).

Groetjes Silke