NL-Café rund um Düsseldorf

Oh , offensichtlich hat sich das Mitglied Pelle bereits wieder gelöscht. @ralf guckst Du mal bitte nach?
Es ist momentan schwierig, einen größeren Tisch zu reservieren, wegen der ganzen Weihnachtsfeiern. Und wenn dann neue Leute zusagen und dann auf einmal gelöscht sind / ihre Beiträge löschen stehen wir dann als feste Gruppe auch ein bisschen unglaubwürdig da.
Und wir kommen ja inzwischen seit 2 Jahren am selben Ort zusammen und würden das gerne so beibehalten
LG Rike

2 „Gefällt mir“

Ich bin aber auf jeden Fall dabei. :santa:

3 „Gefällt mir“

Ich bin auch dabei

2 „Gefällt mir“

Ik ook.

2 „Gefällt mir“

Sowieso :grinning:

2 „Gefällt mir“

Ben erbij

1 „Gefällt mir“

Afgelopen zaterdag was het weer zo ver, het was stamtafeldag, de laatste voor dit jaar. In de Burghof werden wij meteen van onze aardige serveerster welkom geheten. Wij zijn nu gepromoveerd tot echte stamgasten. Zij weet precies welke tafel wij favoriseren en ook wat wij graag willen eten en drinken.

Maar deze keer waren er twee nieuwe dagschotels in de aanbieding, kijk maar de bordjes! Je kon kiezen tussen Adventspfannkuchen (zonder e ) of voor Adventspfannekuchen (met e) De ‘e’ kost in dit geval 2 € extra. Eén van ons koos dan toch beter een zonder ‘e’.

Helaas was er alleen maar één van onze Nederlanders aanwezig. Vanwegen deze omstandigheid werd er niet zoveel Nederlands gesproken. Maar dat maakte niets uit, gezellig was het ook in het Duits.

Natuurlijk is een stamtalel zonder een rondje Scrabble Strijd niet denkbaar. Wij bedachten mooie woorden en vroegen alle bekende en onbekende woordenboeken, tot wij vonden wat wij zochten. Twee personen probeerden zelfs met een dobbelsteen meer dan toegelaten te spelen.

En wij hebben er een record te vermelden: De hoogste score ooit werd door Rike en Tim bereikt, door ‘duiken’ op het spelbord. Natuurlijk waren die twee de winnaars van de avond. :trophy: :1st_place_medal:

Wij verheugen ons al op de volgende stamtafel, die op 15 februari plaatsvind. Natuurlijk in de Burghof.

10 „Gefällt mir“

Ik zou ook graag deelnemen! Wanneer ontmoeten jullie? Weer om 15 uur? Ik denk dat ik dat red😊, ik moet een uurtje rijden van Dortmund. Ik verheug me erop!!

2 „Gefällt mir“

Ja, we ontmoeten om 3 uur. Leuk dat je wilt komen.

3 „Gefällt mir“

Is het misschien ook interessant voor jou?
@Gugeltje, @Iris, @GoodbyeRoutine

2 „Gefällt mir“

Ja da dacht ik ook aan, maar ik heb al een afsprak.
Maar de volgende keer zou ik heel graag erbij zijn.
Ik verheug me om jullie allemaal te ontmoeten :slightly_smiling_face:

2 „Gefällt mir“

Tot nu toe is het eindelijk een weekend waarop ik niet moet werken :ok_hand:t2: Dus het zou kunnen lukken. :blush:

3 „Gefällt mir“


Ik geef toe dat ik een beetje zenuwachtig was toen ik voor de deur van de „Burghof“ stond. Voor mij was het de eerste ontmoeting met de leden van dit forum. Maar snel begreep ik dat ik op de juiste plek was! Leonard, Rike, Tim en Verena hebben me begroet zoals een „oude vriend“ en snel werden de gesprekken vertrouwlijker. We spraken heel veel Nederlands!! Freyja kwam een beetje later, ze heeft in de file gestaan op de snelweg (dus missen we ze op de foto :cry:)…Het samen eten, dat lukkte niet. De serveerster moest hollen omdat het restaurant heel druk was (vanwege het mooie weer!!). Dus aten we één achter elkaar.
Natuurlijk speelden we ook een paar rondjes „Scrabble“. En natuurlijk won de groep met de Nederlander Tim :stuck_out_tongue_winking_eye:. (Sorry, Leonard, ik ben bijna vergeten dat jij ook Nederlander bent… en jij was in de andere groep!)
Ik verheug me erg op de volgende ontmoeting op 21 maart, net als altijd om 15 uur in de „Burghof“.

12 „Gefällt mir“

Mooi verslag Claudi. De eerste ontmoeting is altijd gespannen. Altijd en overal. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Wat een mooie foto, zeg! Leuk om te horen, dat jullie weer een fijne tijd samen hadden :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Een mooie foto. De volgende keer zou ik ook graag deelnemen. De 21. maart staat al in mijn kalender. :grinning:

3 „Gefällt mir“

8 Beiträge wurden in ein existierendes Thema verschoben: „Herkunftsprachlicher Unterricht“

Hoi allemaal, vanwege het feit, dat -tot nu toe- de Burghof alleen maar tot 15 uur mag open zijn, denk ik, dat de forumbijeenkomst op zaterdag vooreerst niet plaats gaat vinden, toch?
Indien jullie toch willen ontmoeten: ik zou iig niet naar Düsseldorf willen komen op dit moment.

2 „Gefällt mir“

Ja, ik ook niet, jammer. Als het weer rustig wordt kunnen wij weer een afspraak maken.

2 „Gefällt mir“

Ich habe den Termin gestrichen. :unamused: