NL-Café rund um Düsseldorf

Ga eens naar de kerstmarkten in Keulen of Düsseldorf. Je vindt er evenveel Nederlanders als Duitsers. :evergreen_tree:

4 „Gefällt mir“

Sicher tagsüber. Letztes Jahr habe ich das persönlich erfahren können :joy::joy::joy:

1 „Gefällt mir“

…en lege portemonnees maar ook jassen met mosterd- en glühweinvlekken. :joy:

4 „Gefällt mir“

O, ben je zo’n viespeuk, Hans? :rofl:

3 „Gefällt mir“

Ja, erg hè ! Heb ik allemaal in Duitsland geleerd. :rofl:

3 „Gefällt mir“

Al gedaan. Sorry het durde een betje, ik was veel aan het werken.

1 „Gefällt mir“

Aanstaande zaterdag is het alweer zo ver. Wij ontmoeten elkaar om 15.00 in der ‘Galerie Burghof’ in Kaiserswerth. Wie is er nog meer bij?

2 „Gefällt mir“

Ik ga meedoen.

2 „Gefällt mir“

Ik ben er ook bij.

2 „Gefällt mir“

Ik ben er ook bij :sunny:

3 „Gefällt mir“

Ik kom ook graag weer langs, de Nederlanders zoals ik weet, ook :ok_hand:

5 „Gefällt mir“

Veel plezier jullie allen!

2 „Gefällt mir“

Veel plezier.

2 „Gefällt mir“

Dat klinkt toch echt prima en ik wens jullie veel plezier. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ik ben er niet bij, omdat ik aan het water ben :sailboat:
Veel plezier!

Het zelfde


Collage Rike, tekst Freyja

Nou, waar ben ik zaterdagmiddag tot kort voor de "Tagesschau” geweest?
Ja, precies in Düsseldorf, in de “Burghof”. Het was weer tijd voor binationale ontmoetingen.
In het begin was er een lekker zelfgebakken Sint-Maarten cadeautje van Rike.
Daarna hebben we wat gegeten, gedronken en ‘tweetalig’ bijgepraat.
Clean verdeeld in drie D / NL-teams speelden we daarna onze verplichte scrabblestrijd.
Af en toe horde men kreten van de trut uit de doodskist (insider), maar helaas kon onze ijverige schrijver Verena alleen maar punten noteren, die van een team ook echt gescoord waren.
Wat maakt ’t uit? Het was weer een gezellige stamtafel en de tijd vloog voorbij.
De volgende stamtafel zal plaatsvinden op 7 december zoals altijd in de “Burghof” in Düsseldorf.

11 „Gefällt mir“

Bij het woord trut schieten mij volgende woorden te binnen (niet altijd synoniemen): griet, mokkel, meid, wijf. Niet allemaal nette begrippen Denk dus niet dat ik zulke woorden in het dagelijks leven gebruik. Deze woorden kunnen nuttig zijn bij het scrabble spelen.
Misschien komt Sinterklaas op 7 december nog voorbij; de stoomboot is nog niet op de terugweg naar Spanje…:wink:.

3 „Gefällt mir“

Het woord “trut” heb ik een keertje gebruikt op mijn werk tegen een vrouwelijke collega, die een enorme fout in de productie maakte, maar omdat ze de intensie van dat woord op het moment dat ik het zei niet kende, keek ze alleen heel vreemd en vroeg wat dat betekende.
Nadat ik het haar uitglegd had, begonnen de overige dames van de productie afdeling te lachen en geloof het of niet, sindsdien wordt dit woord door iedereen in de firma tot op heden gebruikt. Zelfs buiten de firma is deze uitdrukking in gebruik genomen, hoorde ik laatst op een zomerfeestje van mijn vroegere werkkring.

5 „Gefällt mir“

Klinkt heel leuk. Ik heb het helaas te laat gezien. Volgende keer doe ik heel graag mee :slight_smile:

3 „Gefällt mir“