Niederländisch lesen: Kidsweek.nl – Kurze, einfach geschriebene Nachrichten

Nicht nur eine feine Sache für niederländische Kinder: Die Website (und Zeitschrift) kidsweek.nl eignet sich mit den vielen, verständlich geschriebenen Kurznachrichten für alle, die Niederländisch (lesen) üben wollen:

2 „Gefällt mir“

@andrea: Hoi Andrea, is dit misschien ook iets voor jou en jouw leerlingen? Groetjes, Ralf :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi Ralf, dit is heel super voor mij. Ik verstaa de kidsweek wel.
Voor de kinderen in mijn cursus Nederlands is het misschien nog een beetje te moeilijk.
Dank je wel en tot snel.

3 „Gefällt mir“

Hoi @Andrea, fijn dat je de teksten op kidsweek.nl begrijpt. Misschien kun je er eens een uitzoeken die erg makkelijk is en die dan met je leerlingen bespreken?

Groetjes van Alexandra (@Alex), de andere forumsadministrator en collega van @ralf

PS: Heb je misschien nog andere tips waar Duitsers die Nederlands willen leren makkelijke leesteksten kunnen vinden, @Andrea? Ik ben benieuwd!

Goed om te horen Andrea :slight_smile: En inderdaad, als je een site kent die wel geschikter voor kinderen is, laat het ons hier graag weten. Geniet van de zon (hoop ik) vandaag en tot morgen! Groetjes, Ralf