Niederlande ruft Millionen Eier zurück !

Onbegrijpelijk, sinds dagen wordt in Nederland over dit probleem gesproken en in Duitsland hoort en leest men niets ofschoon wij o.a. in Beieren Nederlandse eieren kunnen kopen bij verschillende supermarkten.
Dus zeker geen verweg-van-mijn-bed-show !

http://www.proplanta.de/Agrar-Nachrichten/Tier/Niederlande-ruft-Millionen-Eier-zurueck_article1501579912.html

Zie hier de lijst met de besmette eieren.

1 „Gefällt mir“

Dat klopt. Ik heb het enkele dagen geleden bij VRT gehoord maar pas gisteren in de tageschau en bij spiegelonline. :confused:

1 „Gefällt mir“

Waarschijnlijk komt het omdat we deze zomer teveel “Sommerlöcher” hebben.
Maar kijk goed naar die lijst, die wordt elke dag geüpdatet. De eierboeren zijn nog niet allemaal gecontroleerd.

Ik denk dat Nederland het iets gemakkelijker kan controleren op dit moment. De bron lijkt het bedrijf Chickfriend te zijn. Dus dan kan NVWA naar alle klanten van dat bedrijf kijken. Daar wordt nu gecontroleerd (en gisteren zijn al heel wat codes erbij gekomen) en zijn de nodige bedrijven al gesloten.

Voor Duitsland zal dat iets anders liggen: 1) Hoe hoog legt Duitsland de lat? 2) Hoe ernstig is die Nederlandse zaak eigenlijk? (ze zullen ook wel een beetje de kat uit de boom kijken) 3) Welke eieren uit Nederland zijn er ingevoerd en welke zijn mogelijk besmet? (lijkt me niet gemakkelijk om daar snel antwoord op te krijgen).

België doet alsof er niks aan de hand is, terwijl de leverancier van Chickfriend juist uit België komt. Zouden die echt alleen maar voor Nederland produceren en daar die Fipronil doorheen mengen?

Beste advies: hou die lijst in de gaten!

1 „Gefällt mir“

Mijn vraag is nu na al die ophef waar de Duitse eieren blijven ? Gisteren heb ik 5 steekproeven bij verschillende vrienden van ons gedaan in verschillende deelstaten van het noorden tot het zuidwesten, van Rügen tot Freiburg en allemaal hadden ze Nederlandse eieren. Zijn er geen kippen meer in Duitsland, of allemaal op de vlucht voor kippenboeren?

In meinem Kühlschrank liegen Bio-Eier aus Deutschland, Hans …

2 „Gefällt mir“

:wink:

2 „Gefällt mir“

Ei Ei Ei :smiley:

1 „Gefällt mir“

Dan moeten we Albert Heijn zeker sluiten: daar zit zowel ‘ei’ als ‘ij’ in … :scream:

4 „Gefällt mir“

Allemaal overdreven volgens mij en de controle in Duitsland en Belgie laat veel te wensen over. Nederland is voorlopig de grootste pechvogel en ze verliezen veel marktaandelen.

2 „Gefällt mir“

Ich habe gerade festgestellt dass ich sogar so ein Ei habe, die anderen habe ich leider alle schon gegessen :poop:

Aber das bei z.b. Aldi die jetzt komplett aus dem Programm genommen wurden verstehe ich auch nicht.

So wie Hans schon sagt, ein bisschen übertrieben.

2 „Gefällt mir“

Gecontroleerd heb ik de eieren bij ons natuurlijk ook, negatief dus, maar ik had er desondanks toch wel ééntje gegeten, zelfs als er een treffer bij was geweest.
Ik laat me zondagochtend mijn enige eitje niet nemen, het smaakte prima met een snufje zout.
Ben benieuwd wanneer de schappen weer vol liggen, misschien komen ze dan wel uit Griekenland of zo en kunnen we dan de Sirtaki dansen.

1 „Gefällt mir“

Hmm … doordeweeks een zondags eitje … :astonished:

1 „Gefällt mir“

Volkomen gelijk Frank, ik had alleen moeten zeggen; “Mijn zondagseitje”. doordeweeks slaat alléén op werkdagen.
Misschien zat er toch wat in dat eitje. :grinning:

1 „Gefällt mir“