Niederländischprüfung CNaVT

Hoihoi,

erst auf Deutsch:

An diesem Wochenende nehme ich in Aachen wieder die Niederländischprüfung als Prüfer für den CNaVT ab. Das ist für alle immer spannend :sweat_smile: Zumindest ist heute das perfekte Wetter (Regen), um drinnen zu sitzen.

Die nächste Prüfung findet vrsl. in Mai statt, die Anmeldung ist Anfang Februar. Wenn du Fragen hast oder dich anmelden möchtest, kannst du mir gerne schreiben. Die Prüfung kann auf verschiedenen Niveaus abgelegt werden, von A2 (Anfänger) bis C1 (Fortgeschrittene).

In het Nederlands:

Dit weekend neem ik in Aken als examinator van het CNaVT weer het examen Nederlands af. Dat is voor iedereen altijd weer spannend :sweat_smile: Tenminste is het het perfecte weer (regen) om binnen te zitten vandaag.

Het volgende examen vindt (onder voorbehoud) in mei plaats, de aanmelding is begin februari. Als je vragen hebt, of ook deel wilt nemen, stuur me gerust een berichtje. Het examen kan op verschillende niveaus worden afgelegd, A2-niveau (beginners) tot C1-niveau (gevorderden).

Meer informatie vind je ook hier op de website van het CNaVT.

Een fijn weekend, groeten,

Ralf

3 „Gefällt mir“

Hoihoi,

Eerst in het Nederlands:

Wil je ook een officieel certificaat Nederlands?

Vandaag ben ik als examinator door het CNaVT (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal) geïnformeerd dat de aanmelding voor het CNaVT-examen tussen 14 februari en 14 maart 2022 is.
De afname van het examen zal ik tussen 1 en 15 mei 2022 plannen - de precieze data zal ik binnenkort nog bekend maken.

Als je meer wilt weten over wat het CNaVT-examen, kun je op hun website kijken - klik hier of op dit berichtje op het forum reageren. Direct met mij contact opnemen mag natuurlijk ook altijd.

Und noch auf Deutsch:

Möchtest du auch ein offizielles Sprachzertifikat Niederländisch als Fremdsprache?

Heute wurde ich als Prüfer vom CNaVT (Certificaat Nederlands als Vreemde Taal) informiert, dass die Anmeldung zur CNaVT-Prüfung zwischen dem 14. Februar und dem 14. März 2022 stattfinden wird.
Ich werde die Prüfung zwischen dem 1. und 15. Mai 2022 ansetzen - die genauen Daten werde ich bald bekannt geben.

Wenn du mehr über die CNaVT-Prüfung wissen möchtest, kannst du dich auf [deren Website - hier klicken] (https://cnavt.org/) informieren oder auf diese Nachricht im Forum antworten. Natürlich kannst du mich auch direkt kontaktieren.

Tot gauw, groeten,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoihoi,

Nederlands:

Een belangrijk advies voor diegenen die het CNaVT-examen willen doen omdat ze een certificaat voor hun studie of baan in Nederland nodig hebben:

→ vraag bij je opleidingsinstituut / (toekomstige) werkgever / BIG-register na welk CNaVT-examenprofiel het juiste voor je is. Voor bijv. tandartsen hanteert het BIG-register het niveau „B2+“ en dit komt niet met het niveau „B2-PROF“ (dat voor de zorgsector bedoeld is) overeen. Het CNaVT is hierover met het BIG-register in overleg in een poging dit beter af te stemmen.

Duits:

Ein wichtiger Hinweis für diejenigen, die die CNaVT-Prüfung ablegen wollen, weil ein Sprachzertifikat Niederländisch für das Studium oder den Beruf in den Niederlanden gebraucht wird:

→ frage dein Ausbildungsinstitut / deinen (zukünftigen) Arbeitgeber / BIG-Register, welches CNaVT-Prüfungsprofil für dich geeignet ist. Für Zahnärzte beispielsweise verwendet das BIG-Register das Niveau „B2+“, das nicht mit dem Niveau „B2-PROF“ (das für den Gesundheitssektor bestimmt ist) übereinstimmt. Das CNaVT steht diesbezüglich in Gespräch mit dem BIG-Register, um eine bessere Harmonisierung zu erreichen.

Als ik nieuwe informatie hierover krijg, laat ik het hier weten.
Wenn ich diesbezüglich neue Informationen bekommen, werde ich es hier wissen lassen.

Tot gauw!

1 „Gefällt mir“

Hoihoi,

Voor de examenkandidaten kan ik nu ook de data bekendmaken, wanneer ik het CNaVT-examen afneem:

  • vrijdag 6 mei vanaf 14.00 uur en
  • zaterdag 7 mei vanaf 9.00 uur.

Het examen vindt op beide dagen plaats en kan niet op één van de twee dagen worden afgenomen.

En ook even in het Duits:
Für die Prüfungskandidaten kann ich nun auch die Termine bekannt geben, an denen ich die CNaVT-Prüfung abnehmen werde:

  • Freitag, 6. Mai ab 14.00 Uhr und
  • Samstag, 7. Mai ab 9.00 Uhr.

Die Prüfung findet an beiden Tagen statt und kann nicht an nur einem der beiden Tage abgelegt werden.

Als je vragen hebt, neem gerust contact met me op.

Hartelijke groeten,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoi,

Voor diegenen die het CNaVT-examen in mei bij mij willen doen: de aanmelding sluit deze week!

Als je vragen hebt, laat het me gerust even weten.

Hartelijke groeten,

Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoihoi,

Op dit moment neem ik het CNaVT-examen af en wens de deelnemende kandidaten heel veel succes! :four_leaf_clover:

Het volgende CNaVT-examen vindt (onder voorbehoud) in november plaats. Als je er vragen over hebt of wilt deelnemen, stuur me gerust een e-mailtje (ralf@nl-ganz-schell.de).

Groetjes, Ralf

1 „Gefällt mir“

Hoi!

Vanavond en morgen vindt het CNaVT-examen bij NL Ganz Schnell weer plaats. Dit keer zijn er kandidaten voor het B2-niveau en het C1-niveau Nederlands.

De aanmelding voor het volgende examen in mei zal circa midden februari 2023 zijn.

Groetjes :smiley: