NiederlĂ€ndische Lieblingssongs đŸŽ”

Dat weet ik ook niet Mike. Ik kopieer het altijd via de website van BLØF :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

Slim, hoor :slight_smile:

2 „GefĂ€llt mir“

Je hebt toch ook een MacBook, @alex? Als je de “o” ingedrukt houdt, zou je moeten kunnen kiezen tussen ö, ĂŽ, ĂČ, Ăł, Ă”, Ɠ, Ăž en ƍ.

https://www.youtube.com/watch?v=_4ddL85RtB0

Dit is het eerste liedje dat ik in het Nederlands had gehoord!

6 „GefĂ€llt mir“

Ja, klopt Isabelle :slight_smile: Ik houd mijn toetsen nooit ingedrukt, dus aan die optie had ik niet gedacht.

File


oh jongens, wat een file
 :joy::joy::joy:

5 „GefĂ€llt mir“

:joy:

1 „GefĂ€llt mir“

Klasse!

1 „GefĂ€llt mir“

Bedankt, Gerd, supertip, ook voor in de les, want het lied wordt lekker langzaam gezongen en is grappig natuurlijk. En een BN’er (=bekende Nederlander) als ik het goed zie: AndrĂ© van Duin. :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Op Spotify luister ik met de kinderen graag naar Cowboy Billie Boem. Erg vrolijke liedjes, goed en duidelijk gezongen, en leuk ook om op te dansen!

Ze hebben een eigen website en je kunt hun cd’s ook online kopen in verschillende internetwinkels.

1 „GefĂ€llt mir“

Deze dan? :smile:

Da gibt es auf youtube sogar Videos in der Karaokeversion :slight_smile: Mit Text zum Mitsingen
 :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Also, ‘jein’

Es ist zwar das gleiche Lied, aber diese YouTube-Version wird nicht von ihm gesungen. Seine eigene Version finde ich viel viel besser. Auf YouTube konnte ich gerade nichts von ihm finden
am besten Spotify probieren :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Ja stimmt, dass dachte ich mir, da die Artistennamen nicht ganz ĂŒbereinstimmten
 fand den Text zum Mitlesen so toll :slight_smile: Dnan probier ich es nochmal bei Spotify :wink:

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi, hier is een van mijn lievelingliedjes

maar dat vind ik ook leuk

4 „GefĂ€llt mir“

Leuk dat je meedoet met ons forum, Micha. Hartelijk welkom.

Vooral die eerste zal @ralf vast ook erg mooi vinden (hij is nog tot dit weekend op vakantie).

[details=Sprachtipp fĂŒr Micha]Vinden is met een v →

maar dat vind ik ook leuk[/details]

Bedankt voor de tips, Micha :slight_smile:

Noch etwas “schwere Kost” am Abend, ein Lied von Herman van Veen von 1977 (!), sozusagen uralt, und doch angesichts der allgemeinen Weltlage in einigen Punkten wieder ziemlich aktuell


6 „GefĂ€llt mir“

Wow
Wat is dat leuk!!!

2 „GefĂ€llt mir“

FrĂŒher hatte ich alle Platten von Herman van Veen und war zweimal zu seinen Konzerten in Bonn in der Beethovenhalle. Das war so toll. Ist nun aber auch schon ungefĂ€hr 30 Jahre her. :disappointed:

4 „GefĂ€llt mir“

Wegen euch hör ich jetzt wenn ich in Brabant bin immer 100% NL :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Irgendwie ist mir dieses Lied als Ohrwurm erhalten geblieben, daher nun auch fĂŒr euch :smile:

5 „GefĂ€llt mir“