NiederlĂ€ndische Lieblingssongs đŸŽ”

Liesbeth List solo vind ik trouwens ook heel erg goed. Ik heb een aantal cd’s van haar in de kast staan.

1 „GefĂ€llt mir“

Caro Emerald heeft ook goede songs. Wel in het Engels, maar een rasechte Nederlandse :slight_smile:https://www.youtube.com/watch?v=id10ASJMzHA

1 „GefĂ€llt mir“

Lang niet meer gehoord, maar inderdaad ook leuk. Volgens mij is ze ook wel eens in Duitsland op toernee geweest.

1 „GefĂ€llt mir“


 und noch was Aktuelleres: “Liefste” von Typhoon:

1 „GefĂ€llt mir“

Deze is ook legendarisch: (voor wie gek op rijmen is)
Extince - Spraakwater

Das ist etwas fĂŒr Fortgeschrittene :wink:

Aber auch ein guter Beweis dafĂŒr, dass nicht alle NiederlĂ€nder ein hartes G sprechen :wink:

1 „GefĂ€llt mir“

Kennen jullie Jasperina de Jong? Geweldige humor! Mijn internetverbinding is op het moment helaas te slecht om een linkje te kunnen plaatsen, maar “Roll another one” (Nederlandse tekst, hoor) is bijvoorbeeld echt een aanrader! “Ik droomde” is ook prachtig, en “Gislaine” en “Sybille” zijn gewoon weer hartstikke leuk. Veel plezier met luisteren! :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Oh ja hĂ©Ă©rlijk! Van Jasperina heb ik ook een aantal cd’s. Ik zal ook eens op zoek gaan naar links.

1 „GefĂ€llt mir“

Hier kommt auf jeden Fall schon mal Roll Another One (de non - die Nonne)

1 „GefĂ€llt mir“

Ik durf nog niet te zeggen welke muziek ik nog steeds ECHT leuk vind :sweat_smile::joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

Dit liedje vind ik in ieder geval ook leuk. Toen die nieuw was was ik het eerste keer wat langer in Nederland. Dus het is wel een beetje bijzonder.

Gers Pardoel - Ik neem je mee

1 „GefĂ€llt mir“

Dit grappig liedje was een onderwerp in mijn conversatie-cursus. Veel plezier ermee.

3 „GefĂ€llt mir“

Ik hou van Guus meeuwis. Hij heeft mooie liedjes die je heel goed kunt verstaan en begrijpen. Maar Marco Borsato en Boudewijn de Groot zijn ook leuk.

3 „GefĂ€llt mir“

Tiefste Siebziger! Ich werde nostalgisch :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

Klubbb3 - Het leven danst Sirtaki

Das hier ist vielleicht ein bisschen besonders. Vom Musikstil sowieso, aber: Jan hört man mit seinem NiederlÀndisch, Christoff in het Vlaams und Florian Silbereisen als Deutscher, der auf NiederlÀndisch singt. Man hört es ganz deutlich heraus. Ich finde das super spannend. Und ja, ehe jemand fragt: Ich mag die Menschen und die Musik. :wink::kissing:

2 „GefĂ€llt mir“

Madre mia, Jessi, das Lied ist irgendwie schon heftig
 :slight_smile: Aber voll cool, dass die drei das zusammen gemacht haben.

NiederlĂ€ndische Musik höre ich eigentlich nicht so oft. Wenn ich mal Lust drauf habe, höre ich Blof, Acda en de Munnik oder sogar ein bisschen Marco Borsato
 :slight_smile: Zurzeit sind Onze wereld - Guus Meeuwis und Breng me naar het water - Marco Borsato und Matt Simons eher meine Favoriten, glaube ich.

2 „GefĂ€llt mir“

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik hou ontzettend van K3 :joy:

2 „GefĂ€llt mir“

Jaaa, wenn man Schlager und so „Feiermusik“ gar nicht mag sicherlich
 es weicht sehr vom Standard ab. Aber es sind fĂŒr mich persönlich gute-Laune-Songs und OhrwĂŒrmer, hihi :grin:

Also Flori kennt hier bei uns ja jeder wegen seiner Freundin, aber jetzt mal als Nicht NiederlÀnder, wenn der mit dem Akzent Kaffee bestellt bekommt er doch eine Deutsche Antwort oder?

Das ist glaube ich ja etwas was jeder vermeiden möchte.

Recht hast du. TatsĂ€chlich kann Florian sonst aber ĂŒberhaupt kein NiederlĂ€ndisch. Er hat quasi fĂŒr den Song die Sprache gelernt (also den Songtext), dafĂŒr wiederum ist es gar nicht sooooooo schlecht
 :wink::see_no_evil:

2 „GefĂ€llt mir“

Naja
 Ich finde seinen Akzent gar nicht so schlecht. Man hört zwar ganz leicht, dass er kein Muttersprachler ist, aber ich war eigentlich recht beeindruckt. Ich muss aber gestehen, dass ich ihn noch gar nicht kannte
 :slight_smile: Habe anfangs kurz gedacht, er wĂ€re der Flame. (sorry!)

EDIT Ach so, normalerweise klingt er also ganz anders
 Never mind :smile:

3 „GefĂ€llt mir“